Frikar Startet 2.Mars.2008 Del på Facebook Startet 2.Mars.2008 Hei Holder på å innrede min Laguna 1180fb, mye godt arbeid gjennstår. Det jeg vil spøre dere ang er det eletriske, har med en veldig flink og nøyaktig elektrikker men han har tidliggere jobbet lite med fritidsbåten. Har hørt snakk om jordingsplate, hvor stor? hvor bør denne ligge? Sinkanoder? Jordingsskinne? Egentlig håper jeg på flest mulig svar og tips på hva vi må huske på nå under byggingen...... Har 5x 110amp forbruk 1x 125amp start 85amp baugpropell 90 amp lader Galvanisk isolator (230v) Dette er jo en 39 fots båt med det meste av utstyr så en del er det sikkert å tenke på. Hvor mange kvadrat bør kabler være mellom batteriene og lader? Hvor mange kvadrat bør det være på ladekabel frem til baugpropell? det er ca 9m frem. Noe annet elektrisk jeg bør ta hensyn til nå i starten? Espen Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Det er mye stoff her på BP om det du spør om. Prøv å lete i søkefunksjonen. Jeg fant bl.a. disse to emnene: Baugpropell - batt. foran eller bak Kabelkalkulator Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.