wave Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Følger politiet selv kardemommeloven ? Plager de normale båtfolk unødvendig eller de snill og grei ? Situasjonen er vel heller den at de i mange havnedistrikter er bortimot fraværende. Enkelte steder har de ikke en gang hatt råd til å ha en båt i drift. Har registert at de trolig blir mer synlige i år. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Har registert at de trolig blir mer synlige i år. Håper du har rett i dette. Synlig uniformerte båter er et pluss. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
oslofjord Svart 3.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 (redigert) (Slettet av meg selv) Redigert 3.Mars.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 (redigert) Æ å slettet! Redigert 3.Mars.2008 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) slettet :-) Redigert 4.Mars.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Neida, men siden mitt innlegg var en kommentar til foregående innlegg som ble slettet etter at jeg hadde skrevet mitt innlegg, så ble mitt innlegg "hengende i løse luften"! Å kunne redigere og sågar slette innlegg, har sine fordeler, men også sine ulemper. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 sorry mouche , kunne ikke dy meg.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Det vet jeg, så jeg tar alltid høyde for det og blir ikke så lett fornærmet, selv ikke om du skulle si noe stygt om en båt eller bil jeg har, men du snakker ikke stygt om bikkja mi! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 det ville jeg da aldri funnet på. hvorfor skulle jeg si stygge ting om noe så nusselig.. ( den er muligens voksen nå ) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nyste Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 nye kardemommeloven Kardemommeloven vil alltid være der i sin opprinnelige form. At en del av dagens oppvoksende generasjon ikke følger den, har vel sin bakgrunn i at de ikke har lært forrutsetningene. Kardemommeloven bygger på det som en gang var gjengs oppdragelse. Verden har gått videre, det er ikke alle fremskritt som er av det positive... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Og av hvem har så den oppvoksende generasjon (ikke) fått denne oppdragelsen? Dette har det vel vært snakket om i mange tusen år og enda har ingen gjort noe med det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 HMM . godt poeng . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nyste Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Og av hvem har så den oppvoksende generasjon (ikke) fått denne oppdragelsen? Dette har det vel vært snakket om i mange tusen år og enda har ingen gjort noe med det! Kardemommeloven kom da virkelig i min tid! Hvem sitt ansvar det er at forståelsen ikke føres videre, er en helt annen diskusjon. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) Oslo havnevesens folk i unifom må ikke forveksles med politimester Bastian fra kardemommeby. De benytter 17.mai til å spasere langs Honnørbrygga og nærliggende kaifront for å jage bort båtfolk som setter av eller plukker opp folk som har gått i barnetoget. Å ha småbåter langs kaia med feststemte folk ombord er tydligvis ikke forenelig med "fjorbyen" Oslo. Redigert 4.Mars.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Kardemommeloven kom da virkelig i min tid! Hvem sitt ansvar det er at forståelsen ikke føres videre, er en helt annen diskusjon. I min tid også (Thorbjørn Egner i 1955), men det forandrer ikke det faktum at den voksne generasjon har "sukket og stønnet seg" over den oppvoksende generasjon siden tidenes morgen. Tror det var Sokrates som sa; Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere. Med andre ord er det lite som har forandret seg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Det er ingenting galt med begrepet, men svært få som følger kardemommelovene i dagen samfunn.Den loven folk flest følger er en variant som sier: Du må gjerne plage andre bare du får det som du vil og forøvrig gjør jeg akkurat som jeg vil Derfor mener jeg begrepet har gått ut på dato. Har inntrykk av at dette er et problem som stiger med hvor lavt postnummer en har. Det er mer kardemomme når en kommer ut av den dype, mørke O. fjorden og ut i friskt sjøvann Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.