S/Y MAMOSA Startet 2.Mars.2008 Del på Facebook Startet 2.Mars.2008 Noen som vet hva denne koblingen er til? Den sitter i motorrommet på en Comfortina 32. Sitér dette innlegget Link to post
Feliz Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Heisann Alo! Etter hva jeg kan se er det en ekstern "koblingsboks" for dynamoen din. Ut i fra betegnelsen B+ og S på platen. MVH Feliz Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Kan du måle motstanden mellom kontaktpunktene på venstre og høyre tilkoblingsområde? Det som forvirrer litt er den grå kabelen med 4 ledninger farget hvit, grønn, gul og organge, Det kan være lurt å følge denne kabelen videre. For meg ser det i første omgang ut som et samlingspunkt for pluss 12 volt, men i så fall med en noe uvanlig utforming. Kan du også måle spenningsforskjellen mellom kontaktpunktrene og minus? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 (redigert) Det er kanskje to shunter for ampere måling. Noe mere info om hva ledningene går til? Har du et par amperemeter eller "tankmåler" for batteri ombord? Redigert 2.Mars.2008 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y MAMOSA Svart 2.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Aha! Da er nok den grå kabelen til ampere og voltmeteret! Brikkene begynner å falle på plass Takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Jeg lurte også på om det kunne være shunter, men disse har på bildet i innlegg # 1 svært forskjellig utforming fra de shuntene jeg er vant med å se som gjerne er for 100 A og 300 A. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Du har kanskje en mulighet til å veksle mellom to amperemålinger siden du har to shunter? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Det er shunten til en Delab MKM 1 elsentral. Båten er fra verftets side utrustet med start og forbruksbatteri. Derfor er den dobbel. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y MAMOSA Svart 3.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Fant etter ett lite søk på nettet ett skjema med en slik kobling her så da er saken oppklart. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Flott. Hyggelig å se at du har klart å finne frem dokumentasjon som jo burde fulgt med båten. Hvor stor er dynamoen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.