Siggen50 Startet 3.Mars.2008 Del på Facebook Startet 3.Mars.2008 Vær hilset båtfolk. Jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med Aquador 28C, eller om dere har erfaringer med andre Aquador modeller som er generelle og som også gjerne kan tillegges denne modellen. Var å kikket på Aquador 28C på båtmessen, og den gav et bra inntrykk. Jeg har aldri prøvd båten på sjøen og det er forhåpentligvis der den virkelig får vist seg frem. Jeg blir veldig takknemlig for folk som deler sine meninger om denne båten, enten det være egne erferinger eller erfaringer som de har hørt fra andre. Jeg er også interessert i deres kommentarer om eventuelle andre båter som jeg burde sjekke ut. Jeg er, som de fleste andre vil jeg tro, veldig glad i de fine dagene på sjøen. Samtidig så er det kjekt med en båt som kan brukes under litt røffere forhold også. Jeg kommer fra Vestlandet, og der er det langt mellom godværs dagene. Derfor synes jeg denne båten virker veldig grei, den har et hus som beskytter mot vær og vind, men samtidig har den dører og takluker som kan åpnes opp på godværsdagene. Men hvis dere har tips om noen gode DayCruisere så er det bare å komme med dem også! Håper på mange tilbakemelding, enten om de er negative eller positive. Vær hilset båtfolk! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Nå vet ikke jeg prisklassen på båten du nevner men om du liker walk around løsning så vet jeg om to flotte. Nimbus Nova 27S og Nova 30S. Skader ikke å stikke innom www.nimbus.se og kikke på dem, flotte båter.. :D Sitér dette innlegget Link to post
Siggen50 Svart 3.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Jeg har ikke ubegrenset med midler, men jeg har heller ikke satt noe budsjettpris. Finner jeg drømmebåten og den er litt over det jeg egentlig har råd til, så får jeg heller kanskje omprioritere et par andre ting Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Jeg hadde denne båten som et varmt alternativ for litt over 2 år siden da jeg byttet sist. Falt pladask for løsninger og ikke minst finsh. Båten er nesten som en slik "transformer". Et leketøy som var veldig populært for en del år siden. Du kunne forandre en robot om til en bil osv. Var og prøvekjørte, da med en VP D6 310. Fart og krefter i massevis til denne båten. Nydelig båt i sjøen. Det som trekte ned og gjorde at båten ble droppet var følgende: 1. Kona falt enda mer pladask for Marex 350 CC. Jeg var ikke uenig. 2. Veldig mye støy fra skroget mot sjøen. Plasking og skvulping fra salongen nede. Det er ikke mulig å stenge av denne, slik at all lyd kommer opp. Dette skal visstnok være forbedret på nyere modeller. 3. Det blir trangt inne i en walkaround på 28 fot med 3 m. bredde, når du skal kunne gå utenfor på begge sider. 4. Den gangen i 2005 ble prisen med komplett utstyr ca. 1,55 mill. Det var nokså dyrt for en 8,5 m. lang båt. Regner med at den har steget ytterligere nå. Tviler på at den greier å opprettholde verdien i annenhåndsmarkedet, siden den er "relativt" ukjent. Den dagen at Aquador tar ideene og løsningen fra denne båten videre over i en 32 - 33 fots båt, skal jeg imidlertid ta en ny kikk. Båten gjorde et inntrykk som er vanskelig å glemme. Kort og greit en skjønnhet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Aquador har en 32 foter, men den har aksling. Men jeg synes de er for dyre i forhold til det man får i en Nimbus eller Nord Star. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Jeg havde selv en Aquador 23 HT og overvejede både 28 C og 32 da jeg fik "trefods-sygen" sidste år. Jeg elsker Aquadors kvalitet og finish og det samme gør Fruen. Sejlegenskaberne er virkelig i top og der er stor "status-faktor" med dem. Men 28C faldt vi ikke for. Løsningen med stangen ned gennem kabinen og svingbordet virker ikke funktionel og som andre skriver her, bliver kabinen underlig smal og langstrakt når det skal være plads til WA-dæk på siderne. 32 så vi også på, og den var Fruen helt vild med - indtil vi så agterdækket, hvor der knap er plads til to stole, et bord og to personer. Der er simpelthen for lidt udeplads på den båd. Jeg er nok enig i at hvis I falder for den flotte finish i Aquadoren, så ville jeg som alternativ se på en Nimbus 320, der efter min mening er et bedre valg - på trods af at det er en lidt "gammeldags" type. Sejlegenskaberne på Nimbusen kender jeg ikke, men de er nok ikke så gode som Aquadoren, selv om det vist er samme designer (Rolf Eliasson), der står bag både flere Aquador og Nimbus-både. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Motorboat Monthly har testet den nye 28 HT i siste utgave. Den fikk karakteren 9/10 som er meget meget bra! Jeg liker den båten veldig godt ut i fra bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Davestq Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Hei, Jeg lurte på en 28DC eller 28HT i fjør og provd en 28DC med 320HK Mercruiser men til slutt bestilt jeg en Marex 290 istenden pga finish og løysning. Dekk virke trangt på 28 med 2 trinn og jeg synnes glis rundt lukkene blir for stor (samle skitt). Det va også vanskelig a komme ned til motor, mange andre små ting gjor at Marex blir valgt. 28DC og HT ser veldig pent og jeg liker form. Bilde av dekk på 28DC https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11216/dsc00104a.jpg Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Hei. Hva med Bella 850 ? likner som Aquador 28 C. Bella er litt billigere enn Aquador. Begge er samme produksjon fra Finnland. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Aquador har en 32 foter, men den har aksling. Men jeg synes de er for dyre i forhold til det man får i en Nimbus eller Nord Star. Det stemmer, men 32 foteren har en helt tradisjonell innredning og planløsning. Altså ingen av de smarte detaljene som du finner i 28c. Desuten har den på langt nær samme fartspotensiale. Prismessig er de vel nokså på linje med Nimbus, eller ? Redigert 5.Mars.2008 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Siggen50 Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Takker for alle innlegg. Ser at flere nevner Nimbus her som alternativ. Har også kikket på disse, men jeg synes de blir noe dyrere enn Aquadoren. Er 30 Nova som jeg tenker på da. Men Nimbusen er en veldig flott båt, og ser at de kan levere Nova 30 med hardtop også som kan være et alternativ. Ser at to som har skrevet inn har valgt Marex istedet for Aquadoren og jeg ser at en Marex også kan være et godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Er det primært en walk-around løsning du er på jakt etter? Sitér dette innlegget Link to post
Siggen50 Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Ja si det. Jeg har aldri hatt noen annen type båt en skjærgårdsjeep (18 fot Yamarin) og mindre båter med påhengs. Det som jeg liker med walk-around løsning er det at en kan bevege seg lett rundt hele båten, muligens det kommer av den type båter jeg har hatt til nå. Jeg liker godt å ta meg en fisketur og da virker en walk-around ganske praktisk. Samtidig så ønsker jeg at båten også skal være sosial, dvs. at det er en fin sittegruppe hvor vi kan sitte å kose oss og løse verdensproblemer . Men det virker til å være litt motstridene faktorer, ser jo at en DC er mer lagt opp rundt at det "sosiale" - etter mitt syn hvertfall. Jeg har heller ikke noe erfaring med å kjøre DC båter med kalesjen på, så jeg er litt usikker på hvordan dette virker i praksis. Det sier seg selv at et hus beskytter bedre enn en kalesje, men jeg regner med at kalesjen er der for å brukes og ikke bare være på når båten ligger til land. Og når en holder til på Vestlandet så er det klart at dager med mye sol og lite vind er av de skjeldne. Som du ser så er jeg ikke noen erfaren båtmann, selv om jeg har vært mye på sjøen. Så jeg er veldig takknemlig for alle tips som du eller noen andre måtte ha. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 ta en kikk på 28ht Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 (redigert) ta en kikk på 28ht Enig i dette! Så på den senest ved bådmessen i København (Bella Center) for to uger siden. Den har alle Aquadors kvaliteter og er rummelig og praktisk. Ikke en WA, men der er rigtig god adgang til fordækket alligevel. En klar favorit for mig hvis jeg får minus-tre-fods-sygen en dag. Andy Redigert 6.Mars.2008 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.