Fusebox Startet 4.Mars.2008 Del på Facebook Startet 4.Mars.2008 Heisann, Hva er forskjellen på 40A og 40B motoren, bortsett fra plate- og rørkjøling ? Hva vil det si at en sylinder er "revet" ? /Are Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Bl. a. er ytelsen forskjellig og mest sannsynlig alderen også. Ledningsnettet er annerledes. Gå til VP sine nettsteder og last ned instruksjonsbøkene så finner du nok forskjellene rimelig raskt. At en sylinder er "reevt" betyr at den er "skjært" dvs at stempelet har vært i kontakt med og revet opp sylinderveggen som følge av overopphetning/manglende smøring. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Fusebox Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Takk for svar. Jeg har en 40A motor i vår båt, og lurte på å kjøpe en brukt 40B motor, enten for å restaurere den (bytte sylinderforing og stempel) eller ha reservedeler til vår 40A motor. Hvis "revingen" skyldes mangel på kjøling eller smøring, så er det vel overhengende sannsynlig at flere deler av motoren nærmer seg havari ? Tenker i første omgang på reservedeler som dieselpumpe, varmevekslere (olje og vann), topp, turbo, starter og dynamo m.m. 40A har vel 158hk og 40B 165 eller noe slikt... Er dette da muligens å kjøpe seg trøbbel (ja, selvsagt egentlig, hehe ;-) ? Eller kan det ha noe for seg å bytte deler mellom 40A og 40B ? Hilsen Are Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Dette er jo motorer som forlengst er gåt ut på dato og kan umulig være noe og spandere penger på. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Tja, kontra å spandere 200.000 på en ny motor, så er det jo kanskje litt å spare. Må jo ha penger til /Are Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Takk for svar. 40A har vel 158hk og 40B 165 eller noe slikt... Hilsen Are 40A og 40B er begge lik i ytelse avhengig av hva de er satt opp med, bare turbo eller også intercooler(TMD og TAMD). Forskjellen på 158 og 165 er fast aksel og hekkagregat for sistnevnte. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.