Jump to content

Avstand Drammen- Langesund

Fairline 36 Turbo

Recommended Posts

Drammen - Kragerø er ifølge min tabell ca 80 nautiske og da er du i nærheten.

Regner du 5-6 timer så er vel det ikke så langt fra sannheten.

Men tillat meg allikevel en aldri så liten kommentar i all uskyldighet: hvis du ikke fant ut dette selv, da var det kanskje en ide å få med seg en navigatør eller i det minste ta et båtførerkurs før du la ut på turen . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

He He skjønner godt tanken din men jeg har vel grei nok erfaring med å ferdes på sjøen etter snart 40 år på vannet. Jeg har også de papirene som trengs.

Vi satt bare å diskuterte hvor langt det var rundt da jeg skal hente en båt for en kompis og hadde ikke bedre oppslag en baatplassen forran oss , som forøvrig er et av de beste oppslagverk jeg vet om.

Om du vil - og det bør du - ta hensyn til fartsgrensene så er det begrensinger gjennom Vrengen. Så der må du nok regne med at det tar en ekstra halvtime å komme gjennom.

Jeg tenker som følger : Drammen - Horten ca 1,5 time

Horten - Vrengen ca 1 time

Vrengen - Tønsberg Tønne ca 1 time

Tønsberg Tønne - Jomfruland ca 2 timer

Jomfruland - Kragerø ca 1/2 time

5-6 timer stemmer nok ganske så bra da ja. Det er ingenting å spare på å gå rundt Færder - bortsett fra at det er en fin tur da om man liker litt mer åpne strekk. Tønna og Rakke er jo områder man bør ha litt respekt for om det har blåst eller blåser fra sydlig retning - blir fort mye sjø her.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg hadde vel tatt omtrent samme rute som Bitteliten har skissert, men jeg hadde ikke tatt turen via Jomfruland og Kragerø siden det er litt for langt unna bestemmelsesstedet som er Langesund.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...