Fairline 36 Turbo Startet 4.Mars.2008 Del på Facebook Startet 4.Mars.2008 God kveld båtfolk. Er det noen der ute som kan fortelle meg hvor mange nautiske det er fra Drammen til Langesund. Hvor lang tid det vil ta med en marsjfart på ca 13-15 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Drammen - Kragerø er ifølge min tabell ca 80 nautiske og da er du i nærheten. Regner du 5-6 timer så er vel det ikke så langt fra sannheten. Men tillat meg allikevel en aldri så liten kommentar i all uskyldighet: hvis du ikke fant ut dette selv, da var det kanskje en ide å få med seg en navigatør eller i det minste ta et båtførerkurs før du la ut på turen . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fairline 36 Turbo Svart 5.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 He He skjønner godt tanken din men jeg har vel grei nok erfaring med å ferdes på sjøen etter snart 40 år på vannet. Jeg har også de papirene som trengs. Vi satt bare å diskuterte hvor langt det var rundt da jeg skal hente en båt for en kompis og hadde ikke bedre oppslag en baatplassen forran oss , som forøvrig er et av de beste oppslagverk jeg vet om. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 ..... og hadde ikke bedre oppslag en baatplassen forran oss , som forøvrig er et av de beste oppslagverk jeg vet om. Gode greier, da fikk jeg med min "nebbete" kommentar i det minste bidra til å bevise at baatplassen er et uovertruffent oppslagsverk. Ha en fin tur Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Om du vil - og det bør du - ta hensyn til fartsgrensene så er det begrensinger gjennom Vrengen. Så der må du nok regne med at det tar en ekstra halvtime å komme gjennom. Jeg tenker som følger : Drammen - Horten ca 1,5 time Horten - Vrengen ca 1 time Vrengen - Tønsberg Tønne ca 1 time Tønsberg Tønne - Jomfruland ca 2 timer Jomfruland - Kragerø ca 1/2 time 5-6 timer stemmer nok ganske så bra da ja. Det er ingenting å spare på å gå rundt Færder - bortsett fra at det er en fin tur da om man liker litt mer åpne strekk. Tønna og Rakke er jo områder man bør ha litt respekt for om det har blåst eller blåser fra sydlig retning - blir fort mye sjø her. Redigert 5.Mars.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Er det ikke kjappest å ta Sandøsund? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Kor e det? Redigert 5.Mars.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Jeg hadde vel tatt omtrent samme rute som Bitteliten har skissert, men jeg hadde ikke tatt turen via Jomfruland og Kragerø siden det er litt for langt unna bestemmelsesstedet som er Langesund. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
KOB Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Jeg hadde vel tatt omtrent samme rute som Bitteliten har skissert, men jeg hadde ikke tatt turen via Jomfruland og Kragerø siden det er litt for langt unna bestemmelsesstedet som er Langesund. Da er det bare å gå inn Langsundsfjorden etter Tvistein Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Mouche Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Kor e det? Sundet mellom Hvasser og Sandø der Krukehavn er. Jeg ville også valgt den ruten, dog litt avhengig av været! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Jepp. Gå inn i Tønsbergskjærgården ved Torgersøya og følg leia ut forbi Sandøsund. Som Mouche sier, litt væravhengig. Er litt paddemark. 71 nm den veien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.