my lady Startet 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2008 HEI PÅ DERE, JEG HAR EN MASTER 680 MED YANMAR 30 HK SOM GÅR KUN I FERSKVANN OG JEG LURER PÅ OM JEG MÅ SKIFTE INNPELLEREN I ÅR FOR JEG HAR HAT DENNE NÅ I 5 ÅR UTEN Å BYTTE. KJØLEVANNEN SPRUTER UT SOM BARE DET,ER DETTE NØDVENDIG????? PS. JEG HAR EN I BÅTEN I TILFELLE DENNE SKULLE STREIKE. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig INNPELLER .Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
RonnyB Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Problemet med en gummi impeller er ikke at den slites ut, men at den blir pinnestiv og spensten i bladene blir borte. Det er en billig garanti å bytte den med tanke på hva en overoppheting gjør Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
power Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 CAPSPLOCKEN DIN STÅR PÅ Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 seint på natt nå veit du. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Når en lurer på om det er på tide å bytte.....bytt, har en det minste tvil om tilstanden til impelleren ......bytt. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Vestkystseiler Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Når en lurer på om det er på tide å bytte.....bytt, har en det minste tvil om tilstanden til impelleren ......bytt. Arne Kjetil Helt enig, bytt dersom du er i tvil. Problemet dersom du venter til den gamle impelleren ryker, er at biter av den gamle impelleren kan falle av, finne veien inn i kjoelesystemet (sjoevannsiden) og blokkere kanalene. Og tro meg, det er MYE mer arbeid aa faa disse gummibitene ut fra kjoelevannkanalene enn det er aa skifte impeller foer den sier takk for seg. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Oy oy jeg har en Yamaha 9,9 fra 1975 alså 33 år gammel og den har det aldrig vært byttet impeller på. Kansje på tide nå. Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Mulig jeg spør dumt, men hvordan bytter jeg impeller? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Cirkeline Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Impellerbytte kan utføres på følgende måte: Steng bunnventil,lokaliser impellerpumpa (på din motor i front),demonter lokket,fjern impelleren,monter ny (husk å ha på litt glycerin/matloje etc. for å smøre impeller/impellerhus og lokk innvendig),rens pakingsflate på lokket og pumpeflens,ny pakning og lokk med skruer.Åpne bunnventil og test for funksjon og tetthet i pumpe. Kjør!! Se under råd og tips: http://www.mc-peller.com/ Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Mulig jeg spør dumt, men hvordan bytter jeg impeller? På utenbordsmotorere må du ha av undervannshuset, på toppen av det sitter impellerhuset og impelleren.... Holder forøvrig på og bytte på min 40hk evinrude 1984 mod, som det heller aldri har vært byttet impeller på... Tenkte det var på tide NB: pass på og varme godt på boltene til undervannshuset om ikke de har vært ute på en stund, pleier ofte og henge som et helvete! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.