Jump to content

Skottebekledning - med lukkede celler eller ikke?

ynroenn

Recommended Posts

Skal trekke om forlugaren i min KMV 2000DC. Ser at det er mange tråder rundt dette med skottebekledning, hva slags type lim osv. Det jeg lurer på er følgende. Skal jeg velge skottebekldning med lukkede celler (f.eks. maritim.no), eller skal jeg bruke skottebekledning med skumgummibakside. AV andre innlegg ser jeg at den med skumgummibakside kan være lettere å få slett. Noen som har argumenter for det ene eller andre valget?

Jeg trekkte om køya fremme i kabinen på gamle båten min.

Fikk da noe trekk med lukkede celler og lim av typen CascoFlex Golv/Vägglim av en kjenning.

Hadde aldri gjort denne typen jobb før men det gikk fint og ble bra resultat av det også.

så det vil jeg anbefale deg.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Her er nok "smaken som baken"...og like mange meninger både om type kledning og type lim som der er brukere på forumet.

Jeg bruker med lukkede celler fra Maritim fordi den etter sigende er mer brannhemmende enn skumgummi.

I tillegg hadde gamletrekket i både Atea og gamlebåten skumgummibakside på trekket, og enten så var det løsnet eller så var det fullt i vann/fuktighet og annen gugge bak der :nonod: .

Det trekket med lukkede celler trekker ikke vann og da ble valget lett for meg.

Lim til våtromstapet fungerer greit hos meg, men bare opp til en viss vinkel. etter det så har jeg brukt kontaktlim.

Resultatet blir nok flott uansett hva du velger bare du bruker tid og er nøye underveis :yesnod:

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Hei.

Har en del steder der skottbekledningen (med åpen skumgummi bakside innvendig) er løsnet. Kjøpte idag en sprayboks, 3M Scotch-Weld hurtigklebende spraylim hvor bruksanvisningen sier at det kan brukes på skumgummi. Noen som har forsøkt dette produktet? Det har en "åpningstid" på 30sek til 30min.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

"Negletest":

Med samme negl og samme kraft. Trekk med lukka celler til venstre, vinyltrekk med skumplast på baksida til høyre.

trekk.jpg

Det må da være 2 vidt forskjellige kvaliteter på disse to trekka. Prøvde nettopp nå, med trekk fra Maritim, og lukkede celler. Preste neglene til bristepuntet, men klarte ikke det du greide, viste ingenting.

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Hei.

Har en del steder der skottbekledningen (med åpen skumgummi bakside innvendig) er løsnet. Kjøpte idag en sprayboks, 3M Scotch-Weld hurtigklebende spraylim hvor bruksanvisningen sier at det kan brukes på skumgummi. Noen som har forsøkt dette produktet? Det har en "åpningstid" på 30sek til 30min.

Lars H.

jeg brukte dette produktet da jeg hengte opp igjen trekket på kranen, og det henger som f*****n

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Det må da være 2 vidt forskjellige kvaliteter på disse to trekka. Prøvde nettopp nå, med trekk fra Maritim, og lukkede celler. Preste neglene til bristepuntet, men klarte ikke det du greide, viste ingenting.

Det har jeg dessverre ikke tenkt på. Mitt trekk er ikke kjøpt hos Maritim.

May-Brith

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...