Jump to content

Garmin plotter fra USA

Enzo

Recommended Posts

http://www.marinedeal.com/product_p/gar0100069000.htm

10tommers garmin til 9100NOK

http://www.marinedeal.com/product_p/gar0100059100.htm

8,4tommer til 8600NOK

http://www.marinedeal.com/product_p/gar0100059201.htm

12tommer til 10700NOK

Dette høres da uforskammet billig ut , er det kun størrelse på skjerm som er forskjell mellom disse plotterne ?

Finnes det andre butikker i USA som kanskje er bedre/billigere å handle av ?

10tommers garmin til 9100NOK

8,4tommer til 8600NOK

12tommer til 10700NOK

Det var noe krøll med matematikken her, men det er fortsatt billig.

4010 koster 12.400 inkl moms og frakt

4008 kr 11.600

4012 kr 14.400

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Da bestilte jeg meg en 4010 så da får vi se om det er bedre enn 420 som jeg har nå , blir det for stort så får jeg vel solgt den nye og blir det passe så har jeg en 420 til salgs om noen dager.

Vil det være mulig å velge Norske menyer på denne fra USA eller må man laste ned en oppdatering og legge dette inn ?

Edited by Enzo (see edit history)
Da bestilte jeg meg en 4010 så da får vi se om det er bedre enn 420 som jeg har nå , blir det for stort så får jeg vel solgt den nye og blir det passe så har jeg en 420 til salgs om noen dager.

Er det noen som vet hvordan man benytter "Garmin MapSource" (programvaren for PC), når man har Garmin 4010. Der er jo alt på SD-brikke, kan denne brikken også benyttes på PC?

Jeg får henge meg på jeg også, bestilte nemlig en Garmin 4010 hos WMJMarine for 2 dager siden.

Det er jo noen ulemper å bestille i utlandet:

Den norske har 3 års garanti og basekart for Norge.

Er det bare 1 års international garanti? (Hvor utføres service)

Blir det for stort så har du for liten båt Enzo, da kan vi bare bytte plotter...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det kan vi godt , jeg kan pakke ut min og se om den blir i største laget og gjør den det så kan du jo vurdere et bytte , får bære fram og tilbake litt mellom båtene om jeg rekker å få disse fra USA før påsken (Koster).

Vi gjør en vurdering når sakene kommer Enzo, vi kan jo kikke på det på Koster også... Tror jeg skal være kapabel til å finne Koster også uten plotter, om jeg har medvind, sola i ryggen og hjemlengsel..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Det er jo noen ulemper å bestille i utlandet:

Den norske har 3 års garanti og basekart for Norge.

Vurderer også kjøp av 4010 - men så langt jeg har sett av tilbud er der ikke kart med noen ? Og en stor kartutgave koster fort +- 3 høvdinger..

De prisene som er oppgitt - er de innkludert norsk mva og evt.toll ? Hos Høcom i Bergen har de tilbud på 4010

til kr 20.600,- så besparelsen hvis prisene er uten mva/toll blir jo da ikke allverdens, spesiellt hvis en tar med garanti og reparasjonsmulighetene.

Vedr. språk: Velges dette ved oppsett/innstallering?

Noen ellers som vet hva de største forskjellene mellom 4008 og 4010 er (bortsett fra skjermstørrelsen) ?

Oops! Leste ikke innleggene nøye nok - ser at prisene som var oppgitt er inkl. mva.

Edited by kjetu (see edit history)

BONITA I

De prisene som er oppgitt - er de innkludert norsk mva og evt.toll ? Hos Høcom i Bergen har de tilbud på 4010

til kr 20.600,- så besparelsen hvis prisene er uten mva/toll blir jo da ikke allverdens, spesiellt hvis en tar med garanti og reparasjonsmulighetene.

En 4010 koster 12400 alt inklusive fra USA.

Det er ikke toll på elektronikk fra USA.

Kartbrikker må du kjøpe i tillegg, enten du kjøper fra Norge eller USA.

Garanti er omtalt i en annen tråd, og det viser seg at Garmin UK reparerer og erstatter etter behov, like raskt som Garmin i Norge.

Det er med andre ord over 8000 kroner å spare på å kjøpe fra USA.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Jepp - ingen tvil om at her blir det import.

Ser også at G2-kart (SørNorge) ligger på ca 364 dollar - tilsvarende i underkant av kr. 2000,-. En besparelse på opp mot en høvding bare på kartet !

Det må vel være lurt å bestille disse samtidig da - eller er her forskjeller ute å går ?

BONITA I

Husk på at Norske kart har en innbytteverdi ved oppdatering.

Jeg kjøpte en Garmin 4008 i fjor fra statene, men kartet

ble handlet på Seatronic i moss. (pokker så langt å gå fra kaia og

opp for så tilbake igen i 30 sommervarmegrader).

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Når jeg sjekker lit nærmere - koster G2 kartene bort 440 dollar, og Maritim selger de for Kr.2.400.

Da er dete nok LITE lurt å shoppe dette samtidig.

Men plotteren (4010) - den er bestilt :yesnod:

BONITA I

Du etterspurte tidligere forskjeller på 4008 og 4010.

En praktisk detalj på 4010 er iallefall det alfanumeriske tastaturet.

Dette er veldig greit å ha når man skriver inn navn på waypoint

og ruter, søker posisjoner, mm. Dette er slitsomt med bare opp/ned pil.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Har selv kjøpt plotter fra USA, og sparte en god slump penger på det. MEN - det er verdt å merke seg at det bare er 1 års garanti på USA-produktene (meg bekjent). I Norge har man 5 års reklamasjonsrett, som i praksis er det samme som 5 års garanti. Det blir med andre ord fort en dyr affære om USA-plotteren ryker på 3. året...

• 2 weeks later...

Nedtur... Jeg bestillte plotteren 9. mars, men da jeg etterlyste forsendelsen i går hos Marine Deal fikk jeg følgende svar

It will ship on April 9th. Sorry Garmin delayed all the shipment of the unit and we will email you the tracking number once shippped :nonod::nonod:

Er det andre som har opplevd det samme i det siste -eller er det vanlig ved handel fra US at varene ikke er lagerført ?

BONITA I

Jeg venter min 4008 i samme bestilling som Enzo sin, den ble sent fra USA 13 mars og ankom i dag Oslo etter hva jeg kan se av trackingen. 4010 er det leveringstid på og den ankommer ikke før i april til forhandler, slik at vi begge kjøpte 4008.

Nå kjenner ikke jeg til hvilejn modell du har bestilit, men hos WMJ marine som som vi har handlet fra så kommer det alltid bekjed om ting ikke er lagerført og forventet mottaksdato inn til forhandler i USA... Hvilket også var tilfelle denne gangen.... WMJ marine har holdt Enzo informert.... og Enzo har igjen holdt meg informert via IM her...

Om Enzo får plotterene i dag er usikkert, men rett over påsken så har vi nok varene vel ombord..

Legger ved trackingen på plotterne og som en kan se så er det en god del "way point" her på sin ferd fra USA

plotter.jpg

Har bestillt 4010 - hos Marinedeal - som det tydeligvis er bestillingstid på. Det frustrerende er at jeg ikke har fått noen beskjed før jeg etterlyser plotteren. Ved søk på ordren har det kun kommet opp at den er under behandling og ikke kan korrigeres/endres på.

Vurderer å kansellere ordren og gå for en 4008 eller annen modell. Har bedt om et "supertilbud" på 4012 0g 5008 - så får vi se.

Uansett blir det ingen installering i påsken, men våren lar vente på seg så det går vel bra. Blir bare litt forbanna over at jeg ikke får melding i forkant.... (og så gleder jeg meg jo til plotteren kommer da )

BONITA I

Fikk nytt tilbud på Garmin 4012 til US 2.119 - med en dollarkurs på 5,30 skulle dette innklusive 25% norsk merverdiavgift bli bli ca NOK 14.000,-. Denne har de på lager og vil sende umiddelbart.

Spenningen stiger igjen :wink:

BONITA I