Jump to content

Nye medlemmer og påmeldt sørlandstreffet

Smula

Recommended Posts

Hei!! vi ble tipsa om sørlandstreffet og da vi er båtfolk og har unger, så syntes vi det hørtes kjempekoselig ut. Så vi meldte oss inn, og meldte oss på treffet. Og vi er to par som har unger på noen måneder og 4 år.

Men gleden var kortvarig, for jeg fikk denne tilbakemeldingen:

"Snakker med en fra baatplassforumet, og han ble litt skeptisk til å at folk som meldte seg treffet bare fordi de kjente andre som skulle, og de er litt skeptiske til bråk....jeg regner med at dere ikke lager så mye bråk? evt så kan jeg desverre ikke la dere bli med"

Det var litt av en velkomst ja...

:flag: Hipp hurra...

Hei!!..............

hmmmmmm..... Dette må vel bero på en stor missforståelse vil jeg tro.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Det om det var en misforståelse eller ikke, uansett så ble det sagt på den måten at vi følte nesten en advarende pekefinger. Vi er voksne folk over 30 alle sammen mellom 30 og 40. og er familiefolk. Og uansett om man i det hele tatt ønsker flere deltagere/medlemmer så kan man ikke gå ut sånn.

Hvem som helst kan da vel lage bråk da, ingen selvfølge at NYE medlemmer som oss skulle gjøre det. Og hvorfor være skeptisk til at noen får nyss om dette og har lyst å delta. Hvis man er så skeptisk, hvorfor ikke begrense til deltagere som har vært medlem så og så lenge da, så slipper dere å bli skeptiske til nye. Da får dere jo tid til å bli litt kjent.

Og en litt vesentlig ting:

Er det ikke litt rar uttalelse, når man melder på fire voksne, to babyer og en fireåring, at man er skeptisk til at vi er bråkmakere?Og syns det er mistenksomt at man melder seg på "bare for at andre gjør det"

Hei.

Vær så snill da Smula og ikke la en uttalelse fra en enkel person bli talsmann for fellesskapet her på forumet. Velkommen skal du være blant oss andre.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Årsaken til skepsisen ligger helt sikkert HER

Når man får ødelagt et nøye planlagt treff pga idioter som ikke veit forskjell på en hyggelig familesammenkomst og et fylleslag i Strømstad, blir man kanskje litt skeptisk ? :smiley:

Suzuki

No boat needed..

Hei!! vi ble tipsa om sørlandstreffet og da vi er båtfolk og har unger, så syntes vi det hørtes kjempekoselig ut. Så vi meldte oss inn, og meldte oss på treffet. Og vi er to par som har unger på noen måneder og 4 år.

Men gleden var kortvarig, for jeg fikk denne tilbakemeldingen:

"Snakker med en fra baatplassforumet, og han ble litt skeptisk til å at folk som meldte seg treffet bare fordi de kjente andre som skulle, og de er litt skeptiske til bråk....jeg regner med at dere ikke lager så mye bråk? evt så kan jeg desverre ikke la dere bli med"

Den meldingen beror nok på en missforståelse og kom nok ut litt feil vil jeg tro.

Tror nok mer det ble ment at det er ikke bare for alle å melde seg på, det er kun for baatplassens medlemmer.

Dette er et familietreff, så de som kun er ute etter en holmefest, eller et fyllekalas, så er dette feil plass å være på.

Jeg kan ikke helt se at en barnefamilie skulle by på så mye bråk akkurat, hvis det er type fyllevas og slikt han tenker på.

Det er da voksne personer som kan ta vare på seg selv og sine og være sitt ansvar bevist.

Hvis det skulle bli noen som skulle lage bråk, vil disse bli bedt om å forlate plassen umiddelbart.

Meningen med treff er vel for å møtes å ha det koselig i lag.

Om det blir noen nye medlemmer som har lyst til å bli med så må vel det være lov, kan ikke se at det står noen sted at man må bevise sin oppførsel noe sted for å kunne bli med på treff, eller at treffet kun er for de som har vært medlem av forumet over x antall tid.

Jeg skjønner din frustrasjon smula, og hadde blitt skeptisk selv om jeg hadde blitt møtt med slike meldinger.

Jeg er sikker på at treffet skal bli koselig for store og små.

Vi gleder oss i hvertfall til treffet.

Jeg skal legge ut på siden informasjon som ikke er mulig å ta feil av! :-)

Edited by Ulven (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Årsaken til skepsisen ligger helt sikkert HER

Når man får ødelagt et nøye planlagt treff pga idioter som ikke veit forskjell på en hyggelig familesammenkomst og et fylleslag i Strømstad, blir man kanskje litt skeptisk ? :smiley:

Suzuki

Vel, jeg leste gjennom tråden to ganger og jeg fant INGENTING om at noen hadde ødelagt noe jeg da :confused: Men uansett, rart at den uttalelsen enda ikke har blitt beklaget av vedkommende som er med å arrangerer dette treffet her da.

Først, så ber hun oss å bli med, og ber oss melde oss in på forumet fordi det kun er for de som er medlem av forumet. Så etterpå, så blir vi spurt om vi er bråkmakere, for da får vi alså ikke lov å bli med.

Hva man kaller det, en misforståelse, eller skepsis, så var det veldig uhøflig og upent sagt. Og det er da en selvfølge at de som lager bråk blir utvist fra området. Vi som har to babyer på 9 måneder da, og en på 4 år, har da heller ingen interesse av at det er bråkmakere der, da vil vi jo ikke komme.

Men man serverer ikke sånt når man er en godt voksen gjeng som har meldt seg på med flere småbarn.

Tror nok det er flere som er enig med meg her da.

Den meldingen beror nok på en missforståelse og kom nok ut litt feil vil jeg tro.

Tror nok mer det ble ment at det er ikke bare for alle å melde seg på, det er kun for baatplassens medlemmer.

Dette er et familietreff, så de som kun er ute etter en holmefest, eller et fyllekalas, så er dette feil plass å være på.

Jeg kan ikke helt se at en barnefamilie skulle by på så mye bråk akkurat, hvis det er type fyllevas og slikt han tenker på.

Det er da voksne personer som kan ta vare på seg selv og sine og være sitt ansvar bevist.

Hvis det skulle bli noen som skulle lage bråk, vil disse bli bedt om å forlate plassen umiddelbart.

Meningen med treff er vel for å møtes å ha det koselig i lag.

Om det blir noen nye medlemmer som har lyst til å bli med så må vel det være lov, kan ikke se at det står noen sted at man må bevise sin oppførsel noe sted for å kunne bli med på treff, eller at treffet kun er for de som har vært medlem av forumet over x antall tid.

Jeg skjønner din frustrasjon smula, og hadde blitt skeptisk selv om jeg hadde blitt møtt med slike meldinger.

Jeg er sikker på at treffet skal bli koselig for store og små.

Vi gleder oss i hvertfall til treffet.

Jeg skal legge ut på siden informasjon som ikke er mulig å ta feil av! :-)

Ja men vedkommende som er med å arrangerer dette, var den som bad oss melde oss på!!og samtidig melde oss inn i forumet. For så etterpå å spørre om vi er bråkmakere? For min del så ble dette VELDIG feil.

Skulle forstått det om det var en gjeng unge folk som ikke hadde barn som plutselig meldte seg på. Ville nok vært bedre å forstå skepsisen.

Og om andre har ødelagt før, så kan man da ikke la det gå utover andre. VI er voksne og vi hadde lyst å bli med fordi vi ble tipset av en av de som er med å arrangerer dette, vedkommende har jo adressa til sørlandstreffet på msn sin så alle kan se den.

Ja vi gleda oss veldig vi også til dette treffet, nettop fordi det virka ryddig og noe for voksne med barn, og IKKE noe fyllevas.

Takk for responsen :-) Og kan bare legge til, jeg har VOKST OPP i blindleia nærmest. Har vært i båt hele sommeren og holdt oss i nilen stort sett hele mitt liv hver sommer. Og vi har båtplass i Bjørnevika.

Velkommen! Synes dette var en lei introduksjon til baatplassen.no. Her inne finner du en enorm samling kunnskap om, og interresse for båt. Det er tusenvis av medlemmer her og få regler, de meste er basert på kotyme og folkeskikk. Vedkommende som har verbalt viftet med pekefingeren for deg har forhåpentligvis bare gjort det i beste mening. Og om han/hun var en arrogant d.. sekk får du bære over med ham/henne. Bakgrunnen for uttalelsen var nok noe som hendte i fjor på sørlandstreffet; at noen ganske få ødela for mange. Dette fikk ble en del diskutert i ettertid der bl.a. LaLuna ble urettferdig kritisert for det som hendte. LaLuna kunne selfølgelig ikke noe for at det dukket opp noen som praktiserte "fyll er idyll". Om du har lyst på treff med hyggelige båtkollegaer synes jeg absolutt du skal delta på treffet. Det er (selvfølgelig) ikke alkoholfritt, men det holdes innefor normale rammer..

Edited by hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Velkommen! Synes dette var en lei introduksjon til baatplassen.no. Her inne finner du en enorm samling kunnskap om, og interresse for båt. Det er tusenvis av medlemmer her og få regler, de meste er basert på kotyme og folkeskikk. Vedkommende som har verbalt viftet med pekefingeren for deg har forhåpentligvis bare gjort det i beste mening. Og om han/hun var en arrogant d.. sekk får du bære over med ham/henne. Bakgrunnen for uttalelsen var nok noe som hendte i fjor på sørlandstreffet; at noen ganske få ødela for mange. Dette fikk ble en del diskutert i ettertid der bl.a. LaLuna ble urettferdig kritisert for det som hendte. LaLuna kunne selfølgelig ikke noe for at det dukket opp noen som praktiserte "fyll er idyll". Om du har lyst på treff med hyggelige båtkollegaer synes jeg absolutt du skal delta på treffet. Det er (selvfølgelig) ikke alkoholfritt, men det holdes innefor normale rammer..

Jeg har full forståelse at det er kjedelig med bråkmakere. Men man inviterer ikke først noen med seg, for så etterpå å vifte med pekefingeren. Når man står bak et sånt arrangement så vil jeg jo tro, at når man inviterer noen med seg, så går man ut fra at de inviterte er skikkkelige folk, hvis ikke så hadde man da vel ikke invitert de med.

Håper at resten av gjengen er hyggelige båtfolk da, og ikke et eget folkeslag, :wink: Det var faktisk det som slo meg etter den seansen, at de vil kanskje HELST ikke ha nye medlemmer, men blir litt dobbelt da de først inviterer og så blir skeptiske :lol:

Jeg vet INGENTING SOM HELST om hva som har skjedd tidligere, jeg vet bare at nå ble jeg på en måte litt dratt inn i en gammel konflikt som ikke angår meg i det hele tatt. Og finner meg ikke i å bli tilsnakket på en sånn nedlatende måte. Det er ingen unnskyldnig at noen tidligere har vært idioter, det kan ikke VI noe for. Det forsvarer ikke det å ta imot nye medlemmer på den måten.

Når det er sagt, så vil jeg bare legge dette bak meg, og jeg skal prøve å glede meg IGJEN til dette sørlandstreffet. Nei jeg gir meg ikke, jeg er enda overbevist om at dette kan bli koselig, og vi har absolutt tenkt å bidra til at det blir et koselig treff.

Virker også som om dere har et liberalt forhold til alkohol, dvs, at det ikke blir noe fyllevas, for man har da tross alt unger med seg. Vi liker å ta en kald pils når det er varmt, og tar gjerne litt rødvin om kvelden. Men her fester man ikke med ungene til stede. Og vi er ganske hyggelige alså, selv om noen av dere syns sikkert at jeg lager storm i et vannglass her :sailing:

Hei, jeg beklager at jeg nok ordla meg litt feil i meldingen, det var ikke slik ment som det ble forstått som.

Jeg har aldri ment eller trodd at dere var noen "bråkmakere", og hele meldingen til deg burde ikke vært sent slik jeg ser det nå.

Håper unnskyldningen blir godtatt og at vi alle får et fint og koselig treff i sommer

HEi

Uff da dette ble storm i et vannglass ...Dette ble en stor misforståelse ...

Dere er riktig velkommen på treffet alle sammen ...

Grunnen til den misforståelsen kom nok fra oss da vi nevnte at vi var litt skeptiske da vi fikk en litt lei hendelse på forrige treffet og vil ikke ha det igjen og det var folk som meldte seg på i den tro at her skal det festes ....noe som vi ikke ønsker skal gjenta seg igjen

Det er lov å kose seg med måte ....

Så syntes at vi legger denne tråden død nå... :seeya:

Treffkomiteen

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Hei, jeg beklager at jeg nok ordla meg litt feil i meldingen, det var ikke slik ment som det ble forstått som.

Jeg har aldri ment eller trodd at dere var noen "bråkmakere", og hele meldingen til deg burde ikke vært sent slik jeg ser det nå.

Håper unnskyldningen blir godtatt og at vi alle får et fint og koselig treff i sommer

Unnskyldningen er godtatt!!

HEi

Uff da dette ble storm i et vannglass ...Dette ble en stor misforståelse ...

Dere er riktig velkommen på treffet alle sammen ...

Grunnen til den misforståelsen kom nok fra oss da vi nevnte at vi var litt skeptiske da vi fikk en litt lei hendelse på forrige treffet og vil ikke ha det igjen og det var folk som meldte seg på i den tro at her skal det festes ....noe som vi ikke ønsker skal gjenta seg igjen

Det er lov å kose seg med måte ....

Så syntes at vi legger denne tråden død nå... :seeya:

Treffkomiteen

Nå må dere slutte å kalle ting for en misforståelse. og la være å dra inn gamle hendelser. Dette handler om at nye skal føle seg velkommen uten å bli mistenkeliggjort.

Ja nå er vi ferdig med dette.

Vi ses til sommeren!! :wflag: