Jump to content

Billig ekkolodd til nybegynner. Duger Piranha Max210X?

mm1980

Recommended Posts

Hei!

Jeg tenker å kjøpe et billig ekkolodd til svigers. Problemet er at jeg kan så godt som ingenting om slike, og vet egentlig ikke helt hva det er jeg trenger kjøpe..

Ekkoloddet trenger overhodet ikke være særlig fancy, men det bør i det minste kunne spotte en og annen fisk. Fiske er altså i all hovedsak formålet med loddet. Båten det er snakk om er ca. 14 fot, åpen, av plastikk, og med (bare) 10 hester (påhengs). Tror kanskje det er en el. annen Viksund modell..

Til poenget: Jeg ser at f.eks. Claes Ohlsson har et Humminbird lodd til 1298 kr (Piranha Max210X). Noen som kan svare på om dette duger? Og, er dette alt man trenger? Jeg ser for eksempel videre at noen lodd inkluderer "portable givere"; vil det si at giverne til de andre loddene er stasjonære, eller er de kanskje (normalt) ikke inkludert i det hele tatt? Jeg ser også at det snakkes om "svingere" her og der, uten at jeg helt vet hva dette innebærer. Er det ev. noe om trengs for en nybegynner?

Håper at noen orker å forbarme seg over meg..

Giver og svinger er en og samme sak. Portabel betyr som regel at den festes med sugekopper på hekken, alternativet er fastmontert hekkgiver, innvendig limt giver eller gjennomgående giver. Et billig Humminbird ekkolodd burde gjøre nytten det, viser dybde, fisk og bunnforhold.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...