mik Startet 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2008 noen som kan anbefale en batterilader til båt, skal ikke være dyr. og må slippe å lufte batteriene når de lades.. jeg stiller ikke høye krav. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Du må nok spesifisere litt nærmere: 1. Hvor mange Ampere skal den levere? 2. Skal den lade en eller flere batteribanker? 3. skal den kunne stå på hele tiden? 4. Hva er dyrt og hva er billig? Sitér dette innlegget Link to post
mik Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 skal levere til et batteri, forbruksbatteriet i en seilbåt. ca 70 Ah jeg har ikke stort strømforbruk, og skal bare brukes til vedlikeholdslading om sommeren. skal være slik at jeg kan bruke denne laderen til bil hvis det er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 En liten C-tek lader burde være helt kurant til ditt bruk. De har en liten en som heter 3600 eller noe slikt. Koster vel en 6-700,- kroner. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
OT-flyktning Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Sjekk Clas Ohlson sine CTEK-ladere. Hold deg under 7A ladestrøm (10% av 70(Ah)) Sitér dette innlegget Link to post
mik Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=13553678 er det denne dere mener? er denne såkalt intliggent slik at jeg bare kan la den stå på, uten å lufte? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Du kan bruke denne også ja! CS-3600 er vel litt større, og litt dyrere. Begge kan stå tilkoplet konstant. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mik Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 index: har du en link til den laderen? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Jeg tenkte også CTEK. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=13553678 er det denne dere mener? Mener de har også en CTEK som var et nummer større - nettopp mot 7A. Men ser den ikke lenger. Jeg har den lille, men ikke på båten. Synes at den der er litt lite til båtbruk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Her er en link med beskrivelse av C-Tek 3600. Forhandles blant annet av Bilextra. C-Tek 3600 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 MULTI XS 7 000 Universallader for bil og båt bruker jeg både til bil og i båt. Den har flere funksjoner også vedlikeholdslading. Den kan kjøpes rimelig fra Motordeler og her er linken til Multi XS 7000 laderen. Den fra CO mener jeg blir i minste laget. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Maritim har en fin serie ladere der Nordic 6A til 663,- skulle passe til deg. Selv har jeg 18A utgaven av denne... Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Hei mik! Etter egen erfaring skulle en av disse to modellene fra Biltema være et meget godt alternativ, - til akkurat det behovet du skisserer: A) Biltema art.nr. 44 - 715, en 9A autom. elektronisk vedlikeholdslader beregnet for ca. 10 - 120 Ah batterier, og den koster ca. kr. 314,- (Oppgitt som 9A eff eller alternativt som 6A arith., - til de som forstår seg på slikt) Har selv flere stk. av denne modellen til båter og campingvogn og alle har fungert helt topp i flere år.....! Bl.a. så har en av de stått på hele høsten/vinteren i campingvogna, samtidig med at et par lyspunkt har vært på, - og ved flere sjekker på batteritilstand i denne perioden, - så viser det seg at batteriet har helt topp syrevekt og hvilespenning, og er med andre ord helt toppladet hele tiden. Det er heller ikke noe vannforbruk å snakke om i denne perioden, så det har ikke vært nødvendig med etterfylling. Jeg er ihvertfall meget fornøyd, både med denne "testen" og tidligere tester/praktisk bruk til mine behov (bruksmønster)! B) De har også en helt likedan modell for maks 6A ladestrøm, til ca 298,-, som "sjefen sjøl" her på forumet, - Ingar - har testet og i en eller annen streng/tråd finnes denne testen/omtalen av laderen her på forumet! Lykke til med valget! Redigert 7.Mars.2008 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Har noen erfaring med Ring Smart Battery Charger RESC8 (2-8 amp.) som føres av bl.a. Torshov? Er denne like 'smart' som CTEK? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.