Jump to content

TV-feste ombord


RichardN

Recommended Posts

Hei*

 

Jeg for min del, lagde en hylle av teakfiner, med ca. 5 cm kant rundt. Sagde til en plate etter mål. Og sagde ca. 5 cm staver av den samme teakfineren, som jeg bare la oppå hylla, og festet med bittesmå vinkeljern innvendig.

 

Hele hylla festet jeg på skottet med 3 stk. flate vinkeljern, som jeg fikk tak i hos Jernvaren.

 

I forkant av hylla, brukte jeg et nummer mindre vinkeljern som jeg festet på tvers av hylla, det som da stakk opp på hver side laget jeg et hull i. (Jeg slipte det og rundt, da kvasse kanter jo ikke er det helt store.) I det hullet festet jeg en strekkfisk, og i andre enden av strekkfisken festet jeg en lampekjetting, som igjen var hykket inn på en krok på hver side av TV`en.

 

Deretter surret jeg TV`en kanonfast i hylla mvha. ei lita stropp som jeg fikk tak i på Jernvaren.

 

Selve hylla ble festet på skottet oppforbi stikkøya. Og det ble selvsagt kun brukt syrefaste skruer, og gjennomgående sådan, til de som skal feste hylla.

Link to post
Share on other sites

Lagde en hylle i teak finer. Denne er vinklet/skrånet slik at jeg får den rette seervinkelen. Tv'en har fire små føtter. I hyllen har jeg frest en sekning til hver av føtten. Boret hull igjennom og skrudd tv'en fast fra undersiden med en skrue i hvert hull. Dette sitter som støpt og tar ett minutt å løsne.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...