RichardN Posted November 30, 2002 Share Posted November 30, 2002 Lurte på om det var noen her som hadde erfaring med og feste tv i båt, noen tips? svar mottas med takk! Quote Link to post
Jonny Posted November 30, 2002 Share Posted November 30, 2002 Hei* Jeg for min del, lagde en hylle av teakfiner, med ca. 5 cm kant rundt. Sagde til en plate etter mål. Og sagde ca. 5 cm staver av den samme teakfineren, som jeg bare la oppå hylla, og festet med bittesmå vinkeljern innvendig. Hele hylla festet jeg på skottet med 3 stk. flate vinkeljern, som jeg fikk tak i hos Jernvaren. I forkant av hylla, brukte jeg et nummer mindre vinkeljern som jeg festet på tvers av hylla, det som da stakk opp på hver side laget jeg et hull i. (Jeg slipte det og rundt, da kvasse kanter jo ikke er det helt store.) I det hullet festet jeg en strekkfisk, og i andre enden av strekkfisken festet jeg en lampekjetting, som igjen var hykket inn på en krok på hver side av TV`en. Deretter surret jeg TV`en kanonfast i hylla mvha. ei lita stropp som jeg fikk tak i på Jernvaren. Selve hylla ble festet på skottet oppforbi stikkøya. Og det ble selvsagt kun brukt syrefaste skruer, og gjennomgående sådan, til de som skal feste hylla. Quote Link to post
Brumle Posted December 1, 2002 Share Posted December 1, 2002 Jeg skrudde to kraftige øyekroker ned i skapet som tv`n står på, tok bærestroppen fra en gammel koffert og spente stramt over tv apparatet. Denne innfestningen er satt på harde prøver ved flere anledninger, men dette holder veldig bra. Quote Link to post
880 Posted December 1, 2002 Share Posted December 1, 2002 Lagde en hylle i teak finer. Denne er vinklet/skrånet slik at jeg får den rette seervinkelen. Tv'en har fire små føtter. I hyllen har jeg frest en sekning til hver av føtten. Boret hull igjennom og skrudd tv'en fast fra undersiden med en skrue i hvert hull. Dette sitter som støpt og tar ett minutt å løsne. Quote Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.