Jump to content

hjelp :-) navn på poleringsmiddel


bucannysar

Recommended Posts

er det noen som husker hva den "grønne" boksen med polering het som vi fikk kjøpt på båtmessa i fjor. han hadde ikke stand der i år men husker ikke hva produktet het.. var en grønn burk og kunne polere bil, båt, bruke den til å fjerne alle mulige flekker..

Link to post
Share on other sites

Tvert om , så blir gelcoaten blank og fin, men det bør legges på voks etterpå .

Ved bruk skal steinen skummes opp med vann og svamp , for deretter skylles ren etterpå.

Jeg bruker steinen på vanskelige flekker og på alt rustfritt med meget godt resultat , synest det er mye enklere og bedre å polere rekkene med Universalstein kontra Autosol .

Bruker den også innvendig til oppvaskkummen og koke platene både i båten og i heimen.

Eneste minus er at det kreves endel vann da skummet legger igjen hvitt støv.

Anbefales :smiley:

Link to post
Share on other sites

Å bruke dette til avgrensede områder, metaller osv er helt OK. Hadde nok tenkt meg over et par ganger til før jeg hadde polert hele båten med denne. Blir riktignok blankt, men det er fordi det slipes av mye og man kommer til "frisk" gelcoat. Noen runder med dette, så blir gelcoaten gjennomsiktig og til slutt ikke-eksisterende.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil være forsiktig med å bruke den fordi den vil danne spor / merke på gelcoat selv om man skyller godt etter "polering" på avgrensete områder. Ellers er den drøm til å fjerne vanskelige flekker, men !!!

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

den vil danne spor / merke på gelcoat

Er dette noe du har opplevd selv ?

 

Jeg har selv brukt Universalstein i flere år , både på flekker og som årlig nedvask av hele båten ( før jeg fikk båtgarasje :cool: ) og har aldri sett antydning til slitasje på gelcoat.

For meg virker det som at det er mer kjemi enn sliping som gjør at båten blir ren , i motsetning til Hugo , Autosol og rubbing .

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg har også forsøkt TC-nano på den mørke blå stripen under fenderlisten. TC-nano ga et meget blankt resultat med dyp fin blåfarge, var drøyt og lett å jobbe med. Men det holdt ikke noe lenger enn de beste andre produktene jeg har forsøkt. Men, så lett det var i bruk er det enkelt å ta en ny runde litt uti sesongen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg forsøkte TCNano på den blå stripen i fjor. Ikke imponert. Måtte gni som en gal for å få til noe særlig bedring, og da var det lettere med Autosol, men heller ikke dette er kanonbra til denne stripen synes jeg. Gjenstridig sak denne blå stripen hos meg kanskje?

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Utgangspunktene er sikkert forskjellig - men jeg har idag igjen brukt TCNano på den blå stripen (som ser sørgelig ut) på min "nye" båt. Og jeg lar meg imponere igjen - for dette funker :yesnod: , og med svært lite "gnikking". Skal neste gang også prøve bruk av polermaskin, som sikkert vil lette arbeidet enda mer når jeg skal gå løs på hele skroet og overbygget. På forrige båten jeg hadde, varte behandlingen minst ett år, og skitten bare rant av uten bruk av vaskemidler.

Skal se om jeg får tatt noen bilder før og etter behandling ved neste korsvei.

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...