Jump to content

Dimming av bakgrunnsbelysning LCD kontorskjerm

Uer

Recommended Posts

Nei det er nokk ikke mulig da du må ha en helt annen driverkrets som pulsbreddemodulerer lyset. Det er ikke uten grun at skjermer med dimming koster det tredoble av hva en kontorskjerm koster. Pronav selger Olorin kontorskjermer med dimming men de er ikke serlig gode i sollys. Derimot er skjermene fra hatteland gode under alle forhold.

Jeg fikk laget invertere til mine forrige skjermer for dimming i usa, kostet rundt 300,- for selve kortet. Desverre så ble ene kortet defekt etter en kort stund så jeg byttet ut lcdene etterhvert...

Men kortet fungerte fint det i utgangspunktet.

Har du noe teknisk beskrivelse om hvordan disse var konstruert, og hvor/hvordan de ble koblet inn?

Fungerer disse som en vanlig dimmer for lyspærer/lysrør med fase-snitt eller fase-avsnitt regulering, eller er det en DC-spenning som blir regulert?

Pronav selger Olorin kontorskjermer med dimming men de er ikke serlig gode i sollys. Derimot er skjermene fra hatteland gode under alle forhold.

Hmm, kjøp av et par Olorin kan være nært forestående for vår del. Hvordan har din bruk av disse vært? For vår del blir det inni et styrehus med god avstand til vinduer, så jeg håper vi blir kvitt det verste sollyset.

Har sett Hattelandskjermer, men hadde håpet å slippe billigere unna.

Har du noe teknisk beskrivelse om hvordan disse var konstruert, og hvor/hvordan de ble koblet inn?

Fungerer disse som en vanlig dimmer for lyspærer/lysrør med fase-snitt eller fase-avsnitt regulering, eller er det en DC-spenning som blir regulert?

Det er nok en ac spenning med 0-100% periodetid, erstatter inverteren på din eksisterende skjerm, man kobler så til potmeter mellom +Vin og GND og bruker senter inn på kortets VCNTL inngang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...