Uer Startet 8.Mars.2008 Del på Facebook Startet 8.Mars.2008 (redigert) Har noen peiling på om det for en rimelig sum går an å modifisere bakgrunnsbelysningen i en vanlig kontor LCD-skjerm, slik at den kan dimmes trinnløst helt ned? Gjerne med et vanlig potmeter montert på siden av skjermen. Har en 20" LG L204WT jeg kunne tenkt meg å gjøre dette på Redigert 8.Mars.2008 av Uer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Kan ikke dette gjøres i innstillingene i skjermen da? Sitér dette innlegget Link to post
Uer Svart 8.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Kan ikke dette gjøres i innstillingene i skjermen da? Innstillingene på skjermen dimmer bare ned til ca 50% Dette blir for lyst til nattnavigering. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Nei det er nokk ikke mulig da du må ha en helt annen driverkrets som pulsbreddemodulerer lyset. Det er ikke uten grun at skjermer med dimming koster det tredoble av hva en kontorskjerm koster. Pronav selger Olorin kontorskjermer med dimming men de er ikke serlig gode i sollys. Derimot er skjermene fra hatteland gode under alle forhold. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Derimot er skjermene fra hatteland gode under alle forhold. Men koster hviten ut av øyet... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Olorin leverer monitorer som kan dimmes helt ned til null. Prisen er høyere enn for vanlige kontorversjoner, men langt rimeligere enn monitorer fra Hatteland. Selv har jeg begge typer ombord, og må bekrefte at det er noe i teorien om sammenheng mellom kvalitet og pris. Hatteland Yacht Line er konstruert for skipsbruk, men koster jo også deretter. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Jeg fikk laget invertere til mine forrige skjermer for dimming i usa, kostet rundt 300,- for selve kortet. Desverre så ble ene kortet defekt etter en kort stund så jeg byttet ut lcdene etterhvert... Men kortet fungerte fint det i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Uer Svart 8.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Jeg fikk laget invertere til mine forrige skjermer for dimming i usa, kostet rundt 300,- for selve kortet. Desverre så ble ene kortet defekt etter en kort stund så jeg byttet ut lcdene etterhvert...Men kortet fungerte fint det i utgangspunktet. Har du noe teknisk beskrivelse om hvordan disse var konstruert, og hvor/hvordan de ble koblet inn? Fungerer disse som en vanlig dimmer for lyspærer/lysrør med fase-snitt eller fase-avsnitt regulering, eller er det en DC-spenning som blir regulert? Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Pronav selger Olorin kontorskjermer med dimming men de er ikke serlig gode i sollys. Derimot er skjermene fra hatteland gode under alle forhold. Hmm, kjøp av et par Olorin kan være nært forestående for vår del. Hvordan har din bruk av disse vært? For vår del blir det inni et styrehus med god avstand til vinduer, så jeg håper vi blir kvitt det verste sollyset. Har sett Hattelandskjermer, men hadde håpet å slippe billigere unna. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Har du noe teknisk beskrivelse om hvordan disse var konstruert, og hvor/hvordan de ble koblet inn?Fungerer disse som en vanlig dimmer for lyspærer/lysrør med fase-snitt eller fase-avsnitt regulering, eller er det en DC-spenning som blir regulert? Det er nok en ac spenning med 0-100% periodetid, erstatter inverteren på din eksisterende skjerm, man kobler så til potmeter mellom +Vin og GND og bruker senter inn på kortets VCNTL inngang. Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Hei! Hadde samme problem med skjermen som deg. Bruker farvet plast(rød pga nattsyn)med pålimt borrelås,samt motsvarende på maskinen.Har denne på om natta.Dette fungerer utmerket. Mvh Fiskern Sitér dette innlegget Link to post
Uer Svart 9.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Hei! Hadde samme problem med skjermen som deg. Bruker farvet plast(rød pga nattsyn)med pålimt borrelås,samt motsvarende på maskinen.Har denne på om natta.Dette fungerer utmerket. Mvh Fiskern Da skal jeg prøve det før jeg "dissekerer" skjermen min fullstendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.