hifo Startet 8.Mars.2008 Del på Facebook Startet 8.Mars.2008 på mitt newage coventry gear , så går båten fremover når jeg dytter gearhendelen bakover.. er det riktig eller er det mulig jeg kjører i revers? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig newage coventry.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hulda Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Hvilken type PRM er det du har? De fleste av disse gearene går like godt begge veier. Det er en reverse clutch og en forward clutch som er like, de blir aktivisert hver for seg. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 husker ikke nummer . men tipper 15- 20 år gammelt og beregnet for litt stor motor. 1,5 utveksling. hydraulisk , Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hulda Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 OK, det kan naturligvis være avgjørende hva slags gear du har, men PRM 402-serien sier: "Newage PRM marine transmissions are oil-operated gearboxes of the countershaft type with separate oil-operated multi-disc clutches (which need no adjustment) for both ahead and astern drive. This design permits full power to be transmitted in astern as well as ahead, and also allows right-hand or left-hand propeller rotation in ahead drive, with identical ratios in ahead and astern. Both left-hand and right-hand rotating engines can be accomodated." Man snur gear-rotasjonen ved å dreie oljepumpen som sitter i bakkant av kassa 180 grader. Full instruksjon kan kjøpes hos Halaas og Mohn i Kr.sund, tlf.: 71 57 28 50. Jeg vil anbefale deg å kjøpe instruksjonsboken til gearet. Den er meget detaljert, og vil gi svar på alt du vil kunne tenke deg av informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 tusen takk hulda. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nemo Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 Hei. Ser du har fått svar fra Hulda om gearet. Det virker mest sannsynlig at det er dette gearet du har. Legger ved linken til PRM så kan du se på gearene selv. Som du ser kan du laste ned "ownwers handbook" for gearet. Under "Products" kan du finne info om de forskjellige gearene. Der kan du legge merke til at utvekslingen er oppgitt til 1,459:1. Da vil du jo få et enda større turtall på propellen. Her har du litt å lese på - PRM-gear Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Mars.2008 Del på Facebook Svart 8.Mars.2008 (redigert) Bare pass på at 'gamle' gear er ikke lagt ut på nettet. Min gamle PRM 402 er nå PRM 750, men jeg vet ikke vilke (om noen) endringer som er foretatt. Ellers så går det også an å ringe til fabrikken. Jeg gearet om min kasse for et par år siden. Da den ene feilleveransen kom etter den andre, ga jeg opp å ringe til Halaas og Mohn og gikk direkte. Rent bortsett fra at jeg ble bombardert med gale deler, har jeg ingenting å klage på når det gjelder høflighet, forekommenhet, vilje til å hjelpe og ren service. Dette gjelder både i UK og Norge. Til slutt fikk jeg fatt i salgssjef marine hos Newage. Han visste nøyaktig hva som skulle til. Enda et nytt sett med deler kom kostnadsfritt, og det passet. Til og med flyfrakt ble betalt av Newage. Og beskjed om å dumpe tidligere tilsendte deler. Redigert 8.Mars.2008 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.