Jump to content

newage coventry gir - kjører jeg i revers?


hifo

Recommended Posts

på mitt newage coventry gear , så går båten fremover når jeg dytter gearhendelen bakover.. er det riktig eller er det mulig jeg kjører i revers?

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig newage coventry.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post

OK, det kan naturligvis være avgjørende hva slags gear du har, men PRM 402-serien sier:

 

"Newage PRM marine transmissions are oil-operated gearboxes of the countershaft type with separate oil-operated multi-disc clutches (which need no adjustment) for both ahead and astern drive. This design permits full power to be transmitted in astern as well as ahead, and also allows right-hand or left-hand propeller rotation in ahead drive, with identical ratios in ahead and astern. Both left-hand and right-hand rotating engines can be accomodated."

 

Man snur gear-rotasjonen ved å dreie oljepumpen som sitter i bakkant av kassa 180 grader. Full instruksjon kan kjøpes hos Halaas og Mohn i Kr.sund, tlf.: 71 57 28 50. Jeg vil anbefale deg å kjøpe instruksjonsboken til gearet. Den er meget detaljert, og vil gi svar på alt du vil kunne tenke deg av informasjon.

Link to post

Hei.

Ser du har fått svar fra Hulda om gearet. Det virker mest sannsynlig at det er dette gearet du har. Legger ved linken til PRM så kan du se på gearene selv. Som du ser kan du laste ned "ownwers handbook" for gearet.

 

Under "Products" kan du finne info om de forskjellige gearene. Der kan du legge merke til at utvekslingen er oppgitt til 1,459:1. Da vil du jo få et enda større turtall på propellen.

 

Her har du litt å lese på - PRM-gear

Link to post

Bare pass på at 'gamle' gear er ikke lagt ut på nettet. Min gamle PRM 402 er nå PRM 750, men jeg vet ikke vilke (om noen) endringer som er foretatt.

 

Ellers så går det også an å ringe til fabrikken. Jeg gearet om min kasse for et par år siden. Da den ene feilleveransen kom etter den andre, ga jeg opp å ringe til Halaas og Mohn og gikk direkte. Rent bortsett fra at jeg ble bombardert med gale deler, har jeg ingenting å klage på når det gjelder høflighet, forekommenhet, vilje til å hjelpe og ren service. Dette gjelder både i UK og Norge. Til slutt fikk jeg fatt i salgssjef marine hos Newage. Han visste nøyaktig hva som skulle til. Enda et nytt sett med deler kom kostnadsfritt, og det passet. Til og med flyfrakt ble betalt av Newage. Og beskjed om å dumpe tidligere tilsendte deler.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...