Anders Startet 1.Mars.2004 Del på Facebook Startet 1.Mars.2004 Skal legge nye tepper i gulvet på båten min, da de gamle er slitt og trenger utbytting. Er det noen som vet hvem som selger dette i bergensområdet? Skal bruke de gamle teppene som mal til utskjæring, men hva skal jeg feste teppene med? De gamle teppene var limt fast, men vet ikke hva de var limt med. Vurderer å bruke sikaflex. MVH Anders Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Mars.2004 Del på Facebook Svart 1.Mars.2004 Hej Anders Jag skulle använt dubbelsidig tape istellet, något lettere skull jag tro den dagen du vill bytte igjen ! ner du kjöper, så säg att du skall ha dom i båt, för det finns lite olike kvaliteer en del åldras snabbt o börjer smula sönder, själva underlaget/gummit till teppen åldras............ Men det er klart skall du ut o hoppa som din avatar viser, så er det vel best o skruve fast tepperna........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 1.Mars.2004 Del på Facebook Svart 1.Mars.2004 Jeg vil tro at de fleste teppeforhandlere har det du leter etter, medmindre du er på utkik etter noe helt spesielt. Ofte kan man gjøre noen gode kjøp, hvis man kan bruke rester. Jeg ville også bruke dobbeltsidet tape. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Anders Svart 1.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2004 Tror ikke dobbeltsidig teip vil holde, siden teppene skal være ute. De skal tåle vann, bli trakket mye på osv. Teppene skal oppi Phantom 21 (Ligger på erfaringsdatabasen) Har vært inne på tanken med å legge teakfiner, men tror jeg skal ha tepper for minst mulig vekt. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 1.Mars.2004 Del på Facebook Svart 1.Mars.2004 Jeg vil tro at de fleste teppeforhandlere har det du leter etter, medmindre du er på utkik etter noe helt spesielt. Ofte kan man gjøre noen gode kjøp, hvis man kan bruke rester. Jeg ville også bruke dobbeltsidet tape.HeiIkke bruk tepper med "skumgummi" under. Når det blir vått, fester det seg til dørken. Bruk heller ett teppe som er vevd, og legg en slingreduk under. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 1.Mars.2004 Del på Facebook Svart 1.Mars.2004 Var innom en teppebutikk (Teppeland, intriørland eller likn) i dag og så etter et egnet teppe til et lite parti i min kabin. De hadde fine metervare av et teppe som så ut som et slags naturteppe, i flere ulike farger. Det hadde fil bakside og trengte ikke kantsys. Det vanligste var å feste dette teppet med borrelås tape. Sjekk dette på din nærmeste teppebutikk. Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Enkelt og veldig bra: Den blågrå varianten av kunstgress for balkonger: Tørker fort, lukter ikke, fint å gå på, ligger godt av seg selv, bør hverken tapes eller limes. Kjøpte mitt på i en vanlig teppebutikk i Fredrikstad (Hagbert), de kappet det til uten tillegg i prisen Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Ikke bruk tepper med "skumgummi" under. Når det blir vått, fester det seg til dørken. Bruk heller ett teppe som er vevd, og legg en slingreduk under. mvh giver Enig i at det ikke må være skumgummi under da dette fester seg til dørken, smuldrer opp etter hvert og er vanskelig å få av dørken etterpå. Har god erfaring med tepper av typen som blir brukt i midtganger i busser. Disse teppene er nokså stive og ligger godt når de fyller ut hele dørken de skal ligger på. Gode å gå på, enkle å holde rene, kan bare spyles. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Sebaldus Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Tepper til å ha inne i båten har jeg kjøpt hos en butikk på Nestun. De ligger like ved Shellstasjonen. Fikk noen rester rimelig som de kantsydde for meg. Kjøp den typen med "vevd" bakside til innebruk, ikke skumgummi. Skal du ha teppene ute får du kjøpt en type som vannet raskt renner gjennom og som tørker raskt. Dette teppet kan du også trykkspyle reint om du vil. De har sikkert dette på nestun også, men jeg kjøpe et stykke hos Carlsen i Dreggen som ligger nokså nærme SAS hotellet. Tror det kalles verandateppe eller terrasseteppe. Filosoferer i disse dager på om jeg skal ha meg en tur til Nestun og investere i nye tepper til Columbien eller om jeg skal spare kronene..... Til feste av teppe innendørs brukte jeg kontaktlim i en Viksundsnekke. Funket bra det. Kjøp gjerne noen sånne teppelister i messing eller alu til å ha på kantene så de ikke får arbeidet seg laust. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Hei Baat-Guru. Iler til med info til deg om den gamle teppeforhandleren nede i det "skeive" huset er flyttet på seg. Tror du må prøve lykken en annen plass nå. Vet ikke hvor de gjorde av seg . Ser at seilbåten din fremdeles ligger med vinterkledning og nå er det fine dager med vind fremover... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 28.Mars.2004 Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Hei Baat-Guru. Iler til med info til deg om den gamle teppeforhandleren nede i det "skeive" huset er flyttet på seg. Tror du må prøve lykken en annen plass nå. Vet ikke hvor de gjorde av seg . Ser at seilbåten din fremdeles ligger med vinterkledning og nå er det fine dager med vind fremover... Auda....må forske litt etter ny teppeleverandør nå... Seilbåten er desverre ikke helt klar enda. Har litt innredning som må oljes, men det får bli noen turer med motorbåten så lenge! Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 28.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2004 Takker for alle gode tips og svar! Tror jeg tar en bit av de gamle teppene, og besøker litt forskjellig forretninger. Så vet de hviken type teppe det er, farge osv. Og forklarer hva de skal brukes til. Er det en god ide? MVH Anders Sitér dette innlegget Link to post
torh Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Jeg kjøpte nye tepper til båten i fjor høst, teppesenteret på Nordås kan anbefales. Jeg valgte å få mattene kantsydd det koster ikke stort men ser penere ut, og mattene ligger stødigere. for å feste teppene til dørken kan du bruke 10cm borrelås med lim på dørken, på teppe behøver du ingen ting, da du ikke skal ha teppe med gummi underside. Tilskjæring gjør teppesenteret for deg. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.