Jump to content

Pris for klargjøring

Baatlaus

Recommended Posts

Hei

Har i disse dager ringt litt rundt for å få noen priser på klargjøring av båten.

Det er ikke enkelt da alle skal se båten først. (Ligger i Tønsberg nå)

Min båt er en Bayliner 2955 som er STYGG i gelcoaten! :(

I følge fagmann må denne renses med gelcoat cleaner før rubbing og voksing.

Båten er 29,5fot i vannlinjen, uten fly.

Klargjøringen skal kun dreie seg om gelcoat da jeg har bunnsmurt og servet drev/motor selv.

Dvs alt på utsiden av kallesjen.

Noen som vil driste seg til å tippe en "riktig" pris?

Redigert av M.T Pockets (see edit history)

Er det du som tok opp den baylineren på Vallø før helgen og har jobbet med drevene osv i helgen så skjønner jeg deg om du vurderer å sette bort jobben med å få den fresh i gelcoaten igjen for der virket det som det er endel arbeid før den er klar for sesongen.

Ville kanskje sjekket lokalavisa og sett om det er mulig å leie en polakk eller to og få de å jobbe en dags tid så skal det være greit.

Er det du som tok opp den baylineren på Vallø før helgen og har jobbet med drevene osv i helgen så skjønner jeg deg om du vurderer å sette bort jobben med å få den fresh i gelcoaten igjen for der virket det som det er endel arbeid før den er klar for sesongen.

Ville kanskje sjekket lokalavisa og sett om det er mulig å leie en polakk eller to og få de å jobbe en dags tid så skal det være greit.

hehe.. stemmer Enzo! :)

At det er mye jobb kan jeg skrive under på...

Båten har stått på land i USA i 4 år før jeg hentet den hjem, og dvs uten stell i det hele tatt.

Jobbet meg 10 runder rundt båten under fenderlista i fjor, men ble lite med jobb over resten av sesongen så den er MATT!

Det med polakkene er vurdert, men med tanke på innkjøp av utstyr og timepris, tror jeg nesten det er greiere å bare bruke Frank på Vallø.

Har du noe erfaring med jobben han gjør? Evt polakkene hans? :/

Ble jo gledelig overrasket over å se deg på vannet allerede igjen, etter det triste synet for en liten stund siden. Fått ordnet alt allerede?

Om 17 000 er en seriøs antatt pris, så har jeg fått mange gode tilbud... :)

Min båt er i skjønneste orden ja og Frank sine gutter gjør bra jobb , en kompis fikk fikset litt på noen riper på skroget og det ble 100% usynlig og samtidig polerte de opp hele skroget og det ble utrolig blankt og fint.

Men så er det dette med om de har tid å ta jobben for det virker som de har nok å gjøre

Framæs Maritime tar 108 kr/fot +mva for polering i et tilbud til meg. Det er bare polering. Vil tro at gelcoat rens og rubbing går på timepris. Tror de tar ca 600 kr/time her. Framnæs bruker en kar de leier inn til disse jobbene. Kan være du kan få et tips der om du ringer Joachim

Ringte å hørte, men etter å ha regnet litt på det er fortsatt Vallø en god del billigere på hele pakken.

Håper allerede de har satt igang, får trenger båten klar til helgen! :)

God BÅT vår/sommer alle sammen, det kan ikke bli værre enn i fjor! :)

• 2 uker senere...

Hei alle... har hatt data kræsj og har lite med bilder nå, skal komme tilbake med det!

Som nevnt i første innlegg var båten en Bayliner 2955, 90 mod. Hadde blitt forsøkt med mange typer rubbing,voks og polering... ingen ting gav en jevn blank overflate.

Vallø Marina gjorde en befaring av båten, og gav en pris beregning, 6000kr.

Dette inkluderte gelcoat cleaner, rubbing og voks. En boks av alle produktene var inkl i prisen, ekstra brukt måtte betales ved siden av.

Hentet båten 3 dager etterpå, nesten ferdig på morgenen når vi hadde avtale utsetting.

Båten var blitt meget bra! Fin glans i hele skroget og det eneste som burde ha blitt gjort noe bedre var vasken i etterkant da det var endel støv rundt om.

Men alt i alt var det en meget godt utført jobb til en rimelig pris i mine øyne.

Nå gjennstår det bare å se om den holder seg fin med normalt vedlikehold...

Prisen havnet til slutt på ca 6900 og det mener jeg er en meget akseptabel pris på denne størrelsen båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...