Baatlaus Startet 9.Mars.2008 Del på Facebook Startet 9.Mars.2008 (redigert) Hei Har i disse dager ringt litt rundt for å få noen priser på klargjøring av båten. Det er ikke enkelt da alle skal se båten først. (Ligger i Tønsberg nå) Min båt er en Bayliner 2955 som er STYGG i gelcoaten! :( I følge fagmann må denne renses med gelcoat cleaner før rubbing og voksing. Båten er 29,5fot i vannlinjen, uten fly. Klargjøringen skal kun dreie seg om gelcoat da jeg har bunnsmurt og servet drev/motor selv. Dvs alt på utsiden av kallesjen. Noen som vil driste seg til å tippe en "riktig" pris? Redigert 10.Mars.2008 av M.T Pockets (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Jeg vil tro det er lettere å svare om du konkretiserer litt mer om hva og hvor mye som skal gjøres i klargjøringen. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 9.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Da har jeg lagt til litt ekstra informasjon! Håper det hjelper. Regner med at det er flere enn meg som kanskje vurderer å sette bort denne jobben av og til... :) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Er det du som tok opp den baylineren på Vallø før helgen og har jobbet med drevene osv i helgen så skjønner jeg deg om du vurderer å sette bort jobben med å få den fresh i gelcoaten igjen for der virket det som det er endel arbeid før den er klar for sesongen. Ville kanskje sjekket lokalavisa og sett om det er mulig å leie en polakk eller to og få de å jobbe en dags tid så skal det være greit. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Min båt er en Bayliner 2955 som er STYGG i gelcoaten! :(I følge fagmann må denne renses med gelcoat cleaner før rubbing og voksing. Noen som vil driste seg til å tippe en "riktig" pris? Jeg tipper ca 17.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 10.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Er det du som tok opp den baylineren på Vallø før helgen og har jobbet med drevene osv i helgen så skjønner jeg deg om du vurderer å sette bort jobben med å få den fresh i gelcoaten igjen for der virket det som det er endel arbeid før den er klar for sesongen. Ville kanskje sjekket lokalavisa og sett om det er mulig å leie en polakk eller to og få de å jobbe en dags tid så skal det være greit. hehe.. stemmer Enzo! :) At det er mye jobb kan jeg skrive under på... Båten har stått på land i USA i 4 år før jeg hentet den hjem, og dvs uten stell i det hele tatt. Jobbet meg 10 runder rundt båten under fenderlista i fjor, men ble lite med jobb over resten av sesongen så den er MATT! Det med polakkene er vurdert, men med tanke på innkjøp av utstyr og timepris, tror jeg nesten det er greiere å bare bruke Frank på Vallø. Har du noe erfaring med jobben han gjør? Evt polakkene hans? :/ Ble jo gledelig overrasket over å se deg på vannet allerede igjen, etter det triste synet for en liten stund siden. Fått ordnet alt allerede? Om 17 000 er en seriøs antatt pris, så har jeg fått mange gode tilbud... :) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Min båt er i skjønneste orden ja og Frank sine gutter gjør bra jobb , en kompis fikk fikset litt på noen riper på skroget og det ble 100% usynlig og samtidig polerte de opp hele skroget og det ble utrolig blankt og fint. Men så er det dette med om de har tid å ta jobben for det virker som de har nok å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 10.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Ok. Godt å høre! De hadde vist tid, siden båten var på land uansett skulle de rekke den denne uka... Håper bare det er verdt pengene! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Framæs Maritime tar 108 kr/fot +mva for polering i et tilbud til meg. Det er bare polering. Vil tro at gelcoat rens og rubbing går på timepris. Tror de tar ca 600 kr/time her. Framnæs bruker en kar de leier inn til disse jobbene. Kan være du kan få et tips der om du ringer Joachim Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 11.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 Framæs Maritime tar 108 kr/fot +mva for polering i et tilbud til meg. Det er bare polering. Vil tro at gelcoat rens og rubbing går på timepris. Tror de tar ca 600 kr/time her. Framnæs bruker en kar de leier inn til disse jobbene. Kan være du kan få et tips der om du ringer Joachim Ringte å hørte, men etter å ha regnet litt på det er fortsatt Vallø en god del billigere på hele pakken. Håper allerede de har satt igang, får trenger båten klar til helgen! :) God BÅT vår/sommer alle sammen, det kan ikke bli værre enn i fjor! :) Sitér dette innlegget Link to post
Davestq Svart 12.Mars.2008 Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Hei, Kan du leg ut noen bilde Før - Etter ? Kjekt og sjå. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Rubbing, polering, forsegling etc. ca.20000 Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Hei alle... har hatt data kræsj og har lite med bilder nå, skal komme tilbake med det! Som nevnt i første innlegg var båten en Bayliner 2955, 90 mod. Hadde blitt forsøkt med mange typer rubbing,voks og polering... ingen ting gav en jevn blank overflate. Vallø Marina gjorde en befaring av båten, og gav en pris beregning, 6000kr. Dette inkluderte gelcoat cleaner, rubbing og voks. En boks av alle produktene var inkl i prisen, ekstra brukt måtte betales ved siden av. Hentet båten 3 dager etterpå, nesten ferdig på morgenen når vi hadde avtale utsetting. Båten var blitt meget bra! Fin glans i hele skroget og det eneste som burde ha blitt gjort noe bedre var vasken i etterkant da det var endel støv rundt om. Men alt i alt var det en meget godt utført jobb til en rimelig pris i mine øyne. Nå gjennstår det bare å se om den holder seg fin med normalt vedlikehold... Prisen havnet til slutt på ca 6900 og det mener jeg er en meget akseptabel pris på denne størrelsen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.