asunde Svart 11.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Har ikke lagt plattformen på hyllen men på arbeidsbenken i garasjen . Som nevnt tidligere så har jeg utsatt prosjektet til høsten. Venstre del er ferdigstøpt og ble meget bra. Passformen til hekken ble nesten perfekt. Kommer ikke til å starte på neste form før til høsten. Holder på å bygge garasje på 100 kvadrat så det har for tiden førsteprioritet. Satser på å ha plattformen klart til våren. Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 eysteind det var en veldig fin plattform på halcoen. skal prøve og lage meg en plattform til min båt i vinter,har du noen tips ? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Den ble flott, men hvorfor er ikke sidene på plattformen "flush" med skutesiden? TrondT Dette var planen. Men synes det såg litt rart da eg lagde formen. Skroget skråer veldig utover, og da passet dette ikke på min båt. Dessuten hadde det blitt en utfordring med den kanten på skroget. Bestemde derfor å skråe kassene litt innover. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 eysteindhar du noen tips ? Tja, er ikke så triks. Største utfordringen var å finne vannlinjen når båten lå på land. Skulle eg gjort det på nytt, hadde eg nok laget meg en mal av akterspeilet slik du kan tegne av vannlinjen før du tar båten på land. Elles laget eg "dekket" i sandwichkontruksjon med divinycell som kjerne. Kassene oppå laget eg form til og støypte i massiv glassfiber. Formen passet akkurat til akterspeilet til halcoen, så hadde eg vist du skulle bygge plattform skulle du fått dei. Dei gjekk desverre på søppelfyllinga forrige uke... Synes også det var litt vanskelig å vite hvor solid den måtte vere. Men den ble mer enn solid nok. Støypte 3 avstivere under plattformen , og i tilegg hadde 2 rør som støtter den under. Vekten ble mellom 40 og 50 kg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.