mewa 2 Startet 10.Mars.2008 Del på Facebook Startet 10.Mars.2008 HVOR MYE OLJE GÅR DET PÅ ET BRAVO 3 DREV HAR OGSÅ HØRT DET AT DU FYLLER BEHOLDEREN SOM STÅR INNE I BÅTEN IFRA DREVSIDEN STEMMER DETTE hilsen Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Kansje du finner svar her. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SF Svart 11.Mars.2008 Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 Husker ikke hvor mye olje det går på men mener det kan jeg sjekke. Å fylle på drevet via ekspasjons tanken inne i båten er et evighetsprosjekt det går seint!!. Rette måte er å bruke en pumpe og pumpe inn olja i tappepluggen i bunn av drevet, til det renner olje ut plugghullet i toppen av drevet. For så å sette i pluggene og kun toppe opp tanken inne i båten. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Xlnt Svart 11.Mars.2008 Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 Det går på ca 2,5 liter, så du må kjøpe 3 dunker. Kjøp også en lite plastpumpe til ca 150kroner som passer rett på oljekannen og pump det inn fra bunnen av drevet til det kummer ut av lufteskruen på topen av drevet ( på siden). Du må ikke finne på kun fylle dunken i motorrum, denne dunken er kun ment for ekspansjon når oljen blir varm. Ps Caps-lock er det samme som å gapskrike på et forum. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
mewa 2 Svart 11.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 men skal ikke dunken inne fylles opp til et minimums niå ? Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 11.Mars.2008 Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 men skal ikke dunken inne fylles opp til et minimums niå ? Når man har fylt olje på drevet slik som beskrevet i de to innleggene før ditt, fyller man beholderen inne i motorrommet opp til max-merket. Rett etter oljeskift på drevet, er det nemlig vanlig at nivået synker litt da oljen blir komprimert for luft og "skal nå ut i alle krinker og kroker". Denne beholderen gir god kontroll på om oljenivået på drevet er tilstrekkelig ved bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 11.Mars.2008 Del på Facebook Svart 11.Mars.2008 Jeg fyller drevolje slik: Først så fyller jeg drevet fra tappeshullet (i bånn) slik "xlnt" beskriver til det kommer ut av skruehullet på toppen. Jeg fjerner så pumpen og skrur inn skruen i tapphullet (i bånn). Jeg setter ikke i skruen på toppen, men jeg fyller så olje i tanken til det kommer olje ut i fra skruehullet på toppen igjen. Deretter skrur jeg inn skruen og fyller tanken til "max". Etter litt gangtid så sjekker jeg nivået på tanken. Det kan være nødvendig å etterfylle litt. Sitér dette innlegget /per Link to post
Hansa666 Svart 12.Mars.2008 Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 (redigert) Hei! Da jeg fylte opp mitt Bravo III X drev, gjorde jeg det slik: Åpnet tappeskruen i under drevet, samt åpnet lokket på ekspansjonstanken inne i båten. Pumpet så oljen til ekspansjonstanken var 50% full og skrudde inn pluggen igjen. Deretter fylte jeg til max merket på ekspansjonstanken og etterfylte etter noen turer på sjøen. En veldig enkel affere. PS! jeg åpnet ikke noen lufteskruer på toppen av drevet..... Redigert 12.Mars.2008 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.