sharko Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 (redigert) M/S Bastard skrev: Full speed på Taulen Der fikk den et skudd for baugen! Gratulerer med kjempeinnsats. Jeg har fulgt tråden din siden i våres, og jeg er virkelig imponert over ditt ukuelige pågangsmot og ikke minst det flotte resultatet du har skapt!!! Redigert 1.August.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Det var da svært Beholder nok skuta for en sesong til, må bytte fenderlist og samtlige vinduspakninger. Må også skjære ut den delaminerte finérplata i kabintak, samt lage ny dørk og diverse. Mulig jeg også setter inn en diesel om jeg kommer over noe rimelig. Etter dette burde den være i ok stand for videresalg Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 (redigert) Hei Per Christian! Til lykke med sjøsetting av Taule'n! Vridninga di skal egentlig stå i ro samme hvor du stiller den. Vil den ikke stå i ro, er det sannsynligvis slakk på noen klemmer nede i huset der trekkrøret(overføringa til propellbladene) ender. Nå har jeg ikke hatt Marna, men slik var det i alle fall både på Aldaen og gamle Sabben(Semidiesel) 6/12 HK. Klemmene sitter festet med settmuttere som må løsnes først. Her må du prøve deg fram til du får passe stramming. Håper du finner ut av det, stigninga på propellen skal være slik at du hører motoren går lett og uanstrengt på marsjfart. Skal du ligge bortimot stille, (andøve heter det her) under f.eks. fisking skal jo bladene stå ca i nøytral stilling, så da er det også viktig at "omstyringa" står rolig. Håper du får fiksa dette, og får mange fine turer på sjøen, det har du jammen fortjent! mvh JanS Redigert 2.August.2008 av JanS/Bamse (see edit history) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
M/S Bastard Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Takker for det, skal se litt nærmere på dette. Jeg antok det også slik at jeg kunne sette vridning, og at den da ble stående slik. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Noen som vet om gearkassen (vribar) jeg har på min MB10 passer på en Marna/volvo diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Hvor mange båtprosjekter er de du har hehe Blei veldig bra denne Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Taulen er til salgs, dog ikke helt ferdig. Må antaglig fire litt mere på prisen Trebåtprosjektet blir nok også satt for salg om ikke så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Hva skjer? Skøyte på gang? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Tja, hvis det finnes plastskøyter Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Skjønner.... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
enter4u Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Kommer du til å tjene noe særlig penger på skuta da? Lurer på hva timeprisen din havner på i såfall :lol: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Går nok i tap så det suser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.