Jump to content

Dykkerkurs for gamlinger.


Catlina

Recommended Posts

Hei Catalina takk for sist.

Jeg hadde villet tatt et test dykk med en av dykkerklubbene/skolene i området der du bor dersom du ikke har dykket før. :diving:

I Bergen er Nemo diving et alternativ.

Start pakken er ABC utstyret det må du ha ,vanlig vis:svømmeføtter,maske,snorkel,hansker

Jeg tok nytt sertifikatet i Israel fant ut at temp er mere behagelig der dette valgte jeg da jeg hadde dykket 8 år aktivt tidligere. :sailing::diving: er en god kombinasjon :yesnod:

Og som Hank sriver er helsesjekken obligatorisk, men ikke nødvendig for å ta et test dykk når man har normal god helse.

Og for gammel blir man aldri.

Sæbjørn :flag:

Redigert av Xerb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden ABdykk på Morellveien, Asker, er lagt ned, blir vel nærmeste Dykkersport på Lysaker brygge. Der kjører de PADI-kurs på alle nivåer. Om du ønsker CMAS-kurs, vet jeg ikke hvor du skal henvende deg.

For meg som sportsdykker har PADI fungert helt greit. De som er veldig ivrige innenfor dette, krangler så busta fyk om hvilken organisajon som er best. På kurs PADI-OWD (Open Water Diver) lærer du å dykke ned til 18 meter. Du må selv ha med maske, snorkel og svømmeføtter for tørrdrakt, dvs. med hælrem og ikke med hel fot. Resten av utstyret (tørrdrakt, flaske, vest, ventilsett, våthansker) lånes vanligvis av kursholder.

Om du går inn på Dykkersiden og søker litt der, vil du finne mye om div. kurser og erfaringer av alle slag.

 

Hvis du/dere tar et kurs og finner ut at det er noe dere vil fortsette med, er mitt råd: Kjøp eget utstyr straks.

Skal du drive å leie utstyr blir det så som så med dykkinga. Tru meg!

Og så gjelder det å komme med i en gjeng/klubb som dykker jevnlig og som er villige til å ta med ferskinger. Ikke alle syns det er like moro å få med nybegynnere, men det er jo bare et spørsmål om tid før man ikke er fersk lengere.

Siden du Catlina er fra Asker, ville jeg søkt på Røyken Sportsdykkerklubb sine sider (www.rsdk.no) eller sett på ABdykk sin side med forum. Godt nok er det laber aktivitet på sistnevnte, men telefonnumrene står ved lag. Der har de aldri vært vanskelige å be :lol:

Hvis det er noe mer du lurer på, så bare spør!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...