Jump to content

Bella/Aquador


Bitteliten

Recommended Posts

Hei,

Jeg har lest noen tester av Aquador båter (lagd i Finland av Bella). I testene får båtene ganske mye pepper for sviktende kvalitet - og det er ganske alvorlige ting testene påpeker også - bl.a. sprekker i skrog pga feilstøp etc. I følge forhandler skyldes dette at eierne av båtene som er testet har gjort modifikasjoner som har svekket strukturen i skroget (bl.a. skjært i skott)

 

Jeg synes båtene er lekre - spesielt Aquador 32 er fin synes jeg.

Er det noen her som har erfaring med disse båtene?

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest i forbindelse med en test i et norsk båtblad at de erfarte det samme - skroget ga seg flere steder i støpen i løpet av testen. Kanskje det er samme test du leste? Tror neppe journalistene gjorde endringer i skroget før de dro ut på test. Jeg fikk inntrykk av at det var utelukket at problemet skyldtes annet enn fabrikasjonen. Som sagt - ta det med ei lita klype salt hvilke fabrikat det var snakk om, men jeg er ganske sikker på at finske båter var blant de hvor problemet ble avdekket. Det var flere båter i testen hvor problemet ble avdekket - ikke nødvendigvis av samme fabrikat. Beklager at hukommelsen ikke er bedre. Kanskje andre husker resten?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...