Jump to content

Står prisen på utenbordsmotorer stille?

Suzumar

Recommended Posts

Prisen har nok steget.

Da jeg i 2005 kjøpte en Tohatsu 9.9 og fikk den skrudd opp av forhandler betalte jeg 15 500kr. Mens i sommer(2007) så kostet tilsvarende motor 16 500kr hos samme forhandler.

Hvis du går inn på www.Baat.aller.no og søker etter tidligere artikler så finner du nok testet av motorer i samme effektklasse i forskjellige år og da kan du se om du finner noe prisforskjell.

Hei, tror importør/forhandler stikker av med fortjenesten på lavere dollarkurs.

Betalte høsten 2003 kr. 92000,- for min Mercury Optimax 115 hk. Idag må man betale fra kr. 111000,- til 115000,- for samme motor avhengig av hvor man handler. Har ellers hørt uttalelser fra eksportører til Norge(ikke utenbordsmotorer) at De har en "spesiell prisliste" for det Norske marked. Dette p.g.a. vår høye kjøpekraft. :yesnod:

Er ikke så sikker jeg. Da jeg kjøpte min første motor, en Suzuki DT6 i 1986 kostet den 6990,- etter en hard pruterunde (veil. ca 8000,-) Da jeg i 2006 kjøpte en Suzuki DF 6 hk (4-takt) kostet den 7990,- I forhold til pengeverdien i 1986?!?

Når jeg i våres har kjøpt en Suzuki DF 140 kostet denne 115000,- eksl. montering. Da jeg begynte å leke med tanken om å bytte motor i 2004, var beste tilbudet på 120000,- ....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...