Lars K Svart 11.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2008 Takk for tipset,skal prøve dette imorra. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Den øverste av boksene på siden av det nederste bildet er Likeretteren. Den nederste av de, den avlange med alle tilkoblingsunktene er CDI - støpt inn bakenfor koblingspunktene. Statoren kan også være kilden til problemene, likeledes pulsercolien i skåla ved veiva. Den flate kabelen som går ut ifra denne gir signaler til CDI Det finnes overgangstykker i fra 7-pin til 10-pin å få kjøpt. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Lars K Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Var ute og testet litt nå,mellom regnbygene... Prøvde å kople ut tempsenoren nå,uten noen forskjell. Men skal tenningen kuttes når kretsen brytes eller når kretsen blir sluttet sammen? Den overgangen fra7pin til 10pin har jeg sett på Boats.net,men er den å få i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 20.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2008 Har nå funnet en "patent" for å få start på motoren. Når jeg drar gassen opp og ned mellom hver gang jeg drar på starteren så starter den. Hver gang tilogmed.... Betyr dette at statoren er ødelagt,siden den går når tenningspunktene blir flyttet???? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 (redigert) Nei, ikke nødvendigvis. Den skulle tidvis hatt problemene på tomgang da også.. Men at den virker når du beveger fortenningsreguleringen gjennom gasspådrag er jo et utgangspunkt for videre feilsøking. Du bør prøve å få tak i en manual med skjema og måleverdier for å gå videre med dette.... Edit; Begynn med det enkleste, ta for deg tenningslåsen i 703 og sjekk at denne er i orden uten noen innvendige kabelbrudd eller dårlige kontakter. Ta av 7- pin og prøv å "jumpe" disse for å sjekke at tenningslås er i orden. Kan komme tilbake senere med hva som er hva. Redigert 20.April.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Lars K Svart 2.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 (redigert) Da ser det endelig ut til at motoren starter når den skal Kjøpte og byttet kabelen som går fra 7pinspluggen og bakover på koblingspunktene på motoren. Har vært ute og testet endel idag,og motoren startet hver gang. Takker for alle tips og råd jeg har fått Redigert 2.Juni.2008 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 24.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2009 Da må jeg dessverre bumpe denne,siden motoren er helt død Absolutt ingen gnist på noen av pluggene. Har ikke funnet noe skjema med måleverdier,men det jeg har gjor er: Tatt av den hvite ledningen til dødmannsknapp. Prøvd uten tempsensor tilkoplet,satte kablene isammen uten sensor. Har sjekket det jeg kan se av ledninger fra stator og videre til cdi. Jeg har mest trua på at det er stator eller cdi som er ødelagt. Er det noen som vet hvordan jeg kan måle på stator og cdi for å finne ut om noe av det er ødelagt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Da har jeg målt litt på motoren. Veit ikke om dette ble riktig,men brukte bare vanlig digitalt multimeter på vekselstrøm. Har tegnet litt her de verdiene jeg målte: Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32629/81191.jpg Ut fra CDI til coiler var det bare et lite utslag idet jeg slapp startnøkkelen,resten av verdiene var der konstant mens starteren gikk. Betyr dette at CDI er ødelagt,eller er ikke digitalt multimeter raskt nok til å måle verdiene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Snakket med en utenbords mekaniker idag,han mente dette var statoren siden motoren er helt død. Hvis CDI boksen var sliten mente han den ville gått på en eller to sylindre... Skal jeg satse på dette og kjøpe ny stator? Noen som har synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Har nå byttet stator,og motoren går som den skal. Stor takk til Skrotnisse for salg av deler Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 ....og så tok vi rotta på blodsugerne hos merkeforhandlerne, som priser delene hinsides all fornuft..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.