Jump to content

Taule prosjekt

Trek

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Taule 23, 1979 modell. Den er vannskadet innvendig pga. vinterlagring uten pressening med sprukket rute...

Jeg ønsker uansett å bygge om innredningen og luerer på hva som er best egnet til reisverk, skap, og benkeplater. Dørken har klart seg meget bra og er i tykk lakkert mahogny.

Jeg kommer til å starte prosjektet til helgen, og må derfor kjøpe inn materialer. Kommer til å legge inn bilder fortløpende

Jeg lagde ror av vannfastfiner som jeg støpte inn i glassfiber,dette fungerte helt fint.Jeg brukte 2 stk 12mm plater av den typen som blir brukt i planen på biltilhengere.

Disse limte og skrudde jeg sammen med den ruglete siden ut for å få feste til polyesteren.

Du kan å kjøpe plate til roret i presalitt,det er et veldig tungt plastmatriale.

roy_n

Hei! Da har jeg hatt min første dag i båten min :smiley:

Tatt masse bilder som ligger ute her nå.

Som dere ser er den i dårlig forfatning, men det visste jeg, jeg ville ha en som jeg kan forme innvendig slik jeg vil ha den. Det er mye råteskade, jeg har lenset ca. 30l vann fra bunnen! må vaske den grundig og få tørket den, kommer også, til å rive ut det meste av platene. Bruker furufiner som dere ga meg tips om her, blir fint nok det når det beises.

Hva er det beste å rense den innvendig med? Kjøpt noe spray greier på biltema, men ikke testet det ennå.

Jeg er veldig sliten, skrubbet hele bunnen med stålull før jeg stoffet den. Tidligere eier hadde høyttrykkvasket den ved opplag, men jeg fant mye rur og inntørkede alger.

Er bunnstoffet til biltema giftig? Pusset uten støvmaske, dere kan se åssen jeg ble seendes ut, jaja, noe skal man jo dø av. Er biltema stoffet noe tess forresten?

Kom gjerne med tips til innrdning osv, jeg vil ha størst mulig soveplass foran for meg og madamen, og har tenkt å lage benkene bak slik at de blir en stor solseng som kan deles inn i sittegruppe. Noen som vet om noen som lager benkemadrasser outer til en ok pris? Kalesjen er ikke så veldig bra heller, men den skifter jeg iløpet av vinteren, den er tett ihvertfall.

Kommer fler bilder etterhvert.

Jack

Noe å ta tak i men blir nok fint skal du se.Ikke ta for mye nå i vår du må få båten på vannet vet du.Så på bildene av overbygget ditt jeg tror ikke vindskjermen er original den likner ikke på det jeg har sett på noen Taule tidligere.

roy_n

• 1 month later...