Philonica III Startet 2.Mars.2004 Del på Facebook Startet 2.Mars.2004 Er det noen som har montert slike fester eller har noen gode forslag mottas det med takk. Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 2.Mars.2004 Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Hvilken type Pioner har du? Pioner 8 har jo to øyebolter i hekken og gjennomgående klyss (eller hva det heter) framme. Ikke lurt å lage unødige hull i skroget vel? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Philonica III Svart 2.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Det er pioner 235 sport. Det er ikke noe gjennomgående klyss eller hva det heter på denne typen. Slepefestet sitter helt nede i baug. Det er langsgående tofte på denne. Uansett så blir det for lang avstand med å bruke festene for og bak (242cm)..Avstand mellom daviterne blir mellom 120 - 140 cm og da må festepunktene på jolla være tilsvarende. R.Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 2.Mars.2004 Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Har og lurt på om jeg kunne henge samme type jolle i davider. Men...... hvordan løyser du det problemet med "nygla?" Jollen skulle vel helst ha vært selvlensene. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 2.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Selvlensende er den jo ikke. Har tenkt ut en form for pressening som trekkes over båten før den heises i daviterne. Der ser ikke jeg det store problemet - men det er festeanordningen for daviterne inne i jolla som volder meg hodebry. R.Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 3.Mars.2004 Del på Facebook Svart 3.Mars.2004 Hei Pionerbåtene hadde før dobbelt skrog, og det har dei vel forsatt? Eg vil tru at davitfesta må festes til skroget med lim. Foreslår at du kontakter forhandler/produsent av Pioner, for å høre kva erfaring dei har med dette. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.