FENRIKSEN Startet 13.Mars.2008 Del på Facebook Startet 13.Mars.2008 Må lese meg litt opp på på Volvo, MULIG jeg skal overta en båt med en AQAD40B. MEN - er dette nøyaktig det samme som TAMD40B? I så fall, hvorfor ulike betegnelser? Om noen motorhoder der ute kan gi litt info om Volvos kryptiske kodesystem ville jeg sette pris på dét. Greitt å vite. (T, turbo, A, aftercooler etc har jeg skjønt ... men 40? Hvor kommer det fra på en 3,6l rekkesekser, etc, etc ...) mvh j Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 AQAD er vel drevversjonen TAMD er med gir Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 40 er sikker en betegnelse som henspeiler på VP's ønske om at motoren skulle være i 4 litersklassen kanskje... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
sap_2000 Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 (redigert) AQAD 40b = TAMD 40b, men med drev. Intercooler AQD 40b = TMD 40b, men med drev. Uten intercooler. Tror turbo og dieselpumpe er forskjellig også.... Redigert 13.Mars.2008 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hekksjø Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Og så er denne linken veldig praktisk å vite om, da. http://www.volvo.com/volvopenta/se/sv-se/m...tion_search.htm Hilsen Gompe Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.