Jump to content

BP-rabatt på diesel


Astor

Recommended Posts

Gidder jo ikke fylle opp tanken med "billig" diesel hvis den er dårlig.

Om du f.eks ringer en "billig" stasjon før du kommer og ber dem sette opp prisen, så får du god diesel i følge "man får som en betaler for" teorien. :wink:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Når kommer avgiftsfri bensin tro? er vel nesten like sannsynlig som 5 meter snø i sahara på sommeren.

 

Er det noe annet man kunne laget tro, begynne å koke råolje eller noe slikt selv. hehe.

 

Det er provoserende syke høye bensin & diesel priser om dagen :eek:

 

Og når jeg skulle til å fylle diesel på bilen før helgen, og så at den var 10 øre dyrere enn bensinen, dvs 12,29 for literen for DIESEL, da snudde jeg og dro hjem i stedenfor.

Men men, må vel bare droppe å gi til bøssebærere, innsamlingsaksjoner, uhjelp, og andre slike ting for å heller putte kronene på sparegrisen for å kunne bruke båten til sommeren med god samvittighet :crazy:

 

Hvor mye bensin kan man lagre privat?

Jeg tenkte å plassere et par 200 liters fat bak i hagen, 10-12 meters avstand fra nærmeste hus/bygning.

På søndagskvelder pleier det å være ganske mye lavere pris på bensin og diesel, så da kunne jeg tatt med et par jerry kanner og fylle opp de to 200 litersfatene og spare til sommeren og fylle båten fra disse.

Koster endel å fylle 150 liters tank.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Sliter du med renteoppgangen eller har du bare en dårlig dag?

Kjøp deg en billigere båt som du kan bruke med god samvittighet uavhengig av noen kroner opp pr. liter drivstoff. Da får du samtidig også råd til å dele litt med de fattigste i form av u-hjelp.

Sutrepave!

Link to post
Share on other sites

Sliter du med renteoppgangen eller har du bare en dårlig dag?

Kjøp deg en billigere båt som du kan bruke med god samvittighet uavhengig av noen kroner opp pr. liter drivstoff. Da får du samtidig også råd til å dele litt med de fattigste i form av u-hjelp.

Sutrepave!

 

Bare en dårlig dag :wflag:

Blir bare provosert over at overformynderne kan gjøre som de vil med avgifter. :cryin:

Gir da mitt bidrag jeg også til gode formål, men i stedenfor å gi litt til mange, gir jeg heller endel til et par årlig. Så har ikke noen dårlig samvittighet.

Neida, renteoppgangen har jeg ikke trøbbel med enda, vi er av dem som ikke låner opp til pipa eller mer, så vi har enda litt å gå på før det blir trøbbel. Er mer disse avgiftsrytterne jeg er lei av.

 

:wflag:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

:drink: hjalp litt.. :drink: hjalp enda litt mer..

 

:cheers: ahh.. nå ble det bedre..

 

Grei utsikt oppover dalen mot Vennesla ja..

customscreen4.jpg

(btw, temp måleren er litt defekt, viser feil temp, det er 8 grader mer ca..

Redigert av Ulven (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Tar man de 12,29 kronene og trekker fra momsen og avgiften til staten så sitter igjen med drøye 6 kroner som tilfaller oljeselskapet (råoljen koster i dag ca. 3,50 pr.liter)....

 

Kr. 12,29 - momsen er 9,82 og trekker en fra avgiften som er rundt 3,70 (om jeg ikke husker alldeles feil) så ender en opp med ca. 6,10 pr. liter.

 

Jeg tror ikke det er avgiften som endres når prisen varierer (fouten momsen da som er i %) men heller fortjenesten til oljeselskapet.. men staten stikker av med halvparten av det en betaler..

 

Tar vi de 6,10 og legger til momsen så ender vi på 7,60 for literen som er prisen uten avgiften (avgiften er 4,60 inkl moms for vanlig diesel)

 

Har ikke sjekket avgiftene i detalj, så de er tatt på "husken" i dette enkle regnestykket.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ingen tvil om at oljeselskapene har gode dager og høye overskudd, men noe av den høye/re prisen skyldes også manglende raffineringskapasitet world wide.

 

Men nå må jeg rekke Rimi før de stenger for har gått tom for flaskevann til 40 kroner literen! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Her rundt Bergensområdet har vi hatt mange dager med strålende båtvær den siste uken. For min del kom det litt uventet og brått på, men ser at mange allerede er ute å svir av noen kroner i form av bensin og diselforbruk.

Skikkelig vårfornemmelse.

At avgiftene provoserer noen er forståelig - men om alle bruker de uante kreftene som kommer fram da til å forhandle fram avtaler ved utsalgsstedene kommer det i alle fall noe positivt ut av det.

En oppfordring til dem som er ute og forhandler på BP's vegne er å også inkludere bensin i forhandlingene.

Link to post
Share on other sites

Du glemte CO2 avgift, samt bensinsavgift....

Se her (riktignok fra 2001 med %-vis fordeling er sikkert nogenlunde lik) http://www.np.no/ktml2/files/uploads/Rapporter/NP-bensin.pdf

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Men nå må jeg rekke Rimi før de stenger for har gått tom for flaskevann til 40 kroner literen! :lol:

 

Jeg har refill her hos meg, så mye du vil, rett fra krana.. kan få den til sterkt reduserte priser..

 

Springvann slår flaskevann i ny test

 

:cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Gratis vann? Hva inn i hakke gampestompen skal jeg klage over resten av dagen da, ingenting er jo som bekjent(?) så sunt som en ekte irritasjon! :headbang::boxing::headbang:

 

ps

Er det ikke kildevann fra Peru så kan det være det samme!

ds

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tar man de 12,29 kronene og trekker fra momsen og avgiften til staten så sitter igjen med drøye 6 kroner som tilfaller oljeselskapet (råoljen koster i dag ca. 3,50 pr.liter)....

 

Sikkert mye riktig i regnestykket ditt, ville bare nevne at når jeg sist fyllte diesel (i vinter) betalte jeg Kr 5,03 + MVA. Jeg pratet med de som leverte forleden dag, og skulle få ny dose litt dyrere, men ikke på langt nær så mye som andre betaler. Ikke har jeg så veldig fordel ved å fylle så mye om gangen heller, for da en kompis hørte hva jeg betalte, klarte også han å få ganske lav pris og han skulle bare ha 3-400 liter............

 

Og før Trikola & co begynner, selvsagt prima diesel. Man tøyser ikke med damene!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...