Jump to content

Håndskrevet lerebok i motorteknikk.

880

Recommended Posts

Leste i dag en artikkel i BT om Jan Arne Markussen, også omtalt i siste nummer fra NSSR sitt blad.

Han har fått trykket en bok om båtmotorer, håndskrevet med tegninger.

Har noen gått til anskaffelse av denne boken ?

Markussen holdt til på Elsero, nedenfor Gamle Bergen og ble sett på som en guru inne maritime motorer. Har selv hatt den glede å møte ham og fått hjelp til mine spørsmål.

:flag:

Edited by 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Er omtalt på side 50 - 51 i bladet Trygg på sjøen.

Boken kan bestilles hos Jan Arne Markussen, tlf. 900 28 629.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

• 10 years later...
Skrotnisse skrev for 9 timer siden:

Har en slik for salg nå hvis noen er interessert :yesnod:

ja, tror jeg må innvilge denne til meg selv :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vil bare advare litt. Den er stappfull av tekniske forklaringer, utrolig gode tegninger, masse tuningstips, mye bilstoff osv . Problemet er at som oppslagsbok er den ubrukelig. Den har ingen innholdsrik fortegnelse eller register. Man må notere ned hvor relevante ting står. 

Har man et problem må man skumlese lenge før man finner det man så etter. Men jeg liker den godt. Timene raser når man leser. Helt utrolig at en mann med hans erfaring setter seg ned med en kulepenn og skriver ned alt han vet.

Jeg har den og er enig med siste taler. Det er en bok for sene kvelder med en kald pils og god tid. En nytelse å lese, men om jeg trenger en rask fiks bruker jeg Internett.