Barsk IV Startet 2.Mars.2004 Del på Facebook Startet 2.Mars.2004 Nok en ulykke???? Storm i Tyskebukta kan såvidt jeg har lest bety: HØY SJØ. Får håpe det er falsk "alarm" http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/03/02/392380.html mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 2.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Foreløpig ingen endring tydeligvis. Jeg venter iallefall i spenning, får håpe de kommer til rette. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Som nevnt i annen tråd; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rog...nd/3580610.html GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Var det ikke en tilsvarende sak i fjor? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Det var i hvertfall en nederlandsk båt som fikk slep til Egersund av redningsselskapet, hvis jeg ikke husker feil (- men nå driver vi og rakker ned på AWB'er i problemer på "delivery"-tur i en annen tråd... så jeg må stikke dit.) GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Ser på nyhetene at båten er reddet. "takket være en bitteliten mobiltelefon". Hvilken dust legger ut på en slik tur uten VHF eller annen komunikasjon / sporingsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Ser på nyhetene at båten er reddet. "takket være en bitteliten mobiltelefon". Hvilken dust legger ut på en slik tur uten VHF eller annen komunikasjon / sporingsutstyr.Tydeligen to Bavaria seilere som er smarte nok til det ( om medias versjon stemmer da... ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Jeg så dette på NRK nå. De var tomme for strøm fordi motoren stoppet. Dermed fikk de ikke ladet batteriene. Eneste de da hadde batteri på var mobilen. Det virket som om båten var velutstyrt - selv om den er noe år gammel. Båten er en Bavaria 41 og så ut til å ha klart seg bra. Det er vanskelig å si ut i fra reportasjen hvor sjø-/seilvante mannskapet var. Jeg er vel litt skeptisk til vinterseilas i "ny" båt over Nordsjøen med bare 2 mann ombord. Da kan det fort bli lite hvile om noe ikke går helt etter planen. Seilene hadde fått seg en omgang i hvertfall og genoaen hang og blafret. Jeg stusset litt over at de ikke seilte med bunnrevet storseil - men det er alltid lett å tenke sitt når man sitter i en tørr stue. Mannskapet visse heller ikke hvor de var fordi de ikke hadde strøm. Det er jo en svakhet ved dagens seilere at de ikke kan navigere over hav uten GPS. Rekk opp hånden de som har og kan bruke en sekstant? Jeg kan ikke det! Et alternativ er selvfølgelig å holde god bestikk - men det kan også være vanskelig å berenge avdrift etc. når man stanger mot kulingen. Dette forteller kanskje hvor viktig det er å ha en liten GPS med tørrbatterier i reserve (og kanskje en liten bærbar VHF også) Nåvel - nå gikk også dette bra - og det er det viktigste. Vi får være glade for at alle vi er så kloke at vi aldri kunne tenke oss å bli overrasket over dårlig vær og en motor som stopper Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Jeg så dette på NRK nå. De var tomme for strøm fordi motoren stoppet.Typisk Bavaria-motorer Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Typisk Bavaria-motorer Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Typisk Bavaria-motorer Lager Bavaria motorer ? Sitér dette innlegget TMS Link to post
Barsk IV Svart 4.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Lager Bavaria motorer ? Vo......Pe..... sitter det i bavaria. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Kanskje det er de samme motorene som sitter i Bavaria-båter som sitter i Hallberg-Rassy båter? Nei, det kan da ikke være mulig :eek: Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2004 Del på Facebook Svart 4.Mars.2004 Det er nok det - og Bavaria er flotte båter det også! Eneste forskjellen er visstnok at Bavaria (som eneste kunde) får levert motor og drev i en enhet - for da sparer de tid i monteringen. Alle andre får visstnok drev og motor levert hver for seg. Generelt har Bavaria anerkjent merker på utstyret sitt (VP/Rudgerson/Selden/Elvstrøm etc). Dog er kanskje spesifikasjonene på utstyret ikke helt i samme ekstreme skala som på en HR? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.