BOH Startet 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2008 Har en 86 mod Mariner 45 hk. Denne skal jeg demontere undervannshuset på. Har løsnet alle skruer (5 stk), og trodde at det skulle gå an å trekke undervannshuset ned. Har fått det ned 2-3mm, men der sitter det bom fast. Hvordan er forbindelsen på drivaksel og gearoverføring ? Litt redd for å bruke makt men .... Noen som vet ? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 (redigert) Både driv aksel og gir aksel har splines, så de skal gli lett ifra hverandre.....har din motor innebygget fart giver ?? ( tynn slange til speedometer )kan muligens henge litt der ( sitter lengst fremme ( imot båt )). Hvis du har fått det ned 3 mm rundt hele, henger den ihvertfald IKKE i noen bolter, er det lenge side delene var adskilte ( senere en 86 håper jeg ) Litt risting + muligens et stor flat trekker i sprekken imellom delene, henger antagelig oppe i veiva . Lykke til, IKKE bruk slag verktøy enda :nono: . Arne Kjetil Redigert 15.Mars.2008 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
BOH Svart 15.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Takker for svar. Kjøpte denne i fjor sommer, så jeg vet ikke hvor lenge siden det er den er åpnet. Men har mistanke om at det er en stund. Det er uttak for fartsmåler på den. Får vel prøve videre... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Hei! Du er vel klar over denne nettsiden, hvor du finner splittskisser for Mariner-motorer? Forøvrig er Ravns Garage veldig greie å rådføre seg med når det gjelder Mariner/Mercury. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.