Jump to content

Demontere undervannshus - Mariner 45hk

BOH

Recommended Posts

Har en 86 mod Mariner 45 hk. Denne skal jeg demontere undervannshuset på. Har løsnet alle skruer (5 stk), og trodde at det skulle gå an å trekke undervannshuset ned. Har fått det ned 2-3mm, men der sitter det bom fast. Hvordan er forbindelsen på drivaksel og gearoverføring ? Litt redd for å bruke makt men ....

Noen som vet ?

Både driv aksel og gir aksel har splines, så de skal gli lett ifra hverandre.....har din motor innebygget fart giver ?? ( tynn slange til speedometer )kan muligens henge litt der ( sitter lengst fremme ( imot båt )).

Hvis du har fått det ned 3 mm rundt hele, henger den ihvertfald IKKE i noen bolter, er det lenge side delene var adskilte ( senere en 86 håper jeg :rolleyes: )

Litt risting + muligens et stor flat trekker i sprekken imellom delene, henger antagelig oppe i veiva .

Lykke til, IKKE bruk slag verktøy enda :nono: .

Arne Kjetil

Edited by Droll (see edit history)

Takker for svar.

Kjøpte denne i fjor sommer, så jeg vet ikke hvor lenge siden det er den er åpnet. Men har mistanke om at det er en stund.

Det er uttak for fartsmåler på den. Får vel prøve videre...