t&k Startet 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2008 Vurderer å gjøre det i påsken, er det fortidlig? Hva med frostvæske, kan man bruke vann og toalett snart når man klargjør båten? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Du må vel bare følge på med på værmeldingen.. ... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Pressenning? Hvilken pressenning? Man kan jo ikke bruke båten når den ligger under pressenningen! Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Jeg var nede å tok av pressenninga nå i dag. Klar for å begynne litt sånn smått. Hvis det skulle komme snø nå så tror jeg ikke at den blir liggende lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Jeg tar den halveis av hver gang jeg er i båten (visst det er opphold). Da får jeg luftet godt ut og tørket visst det er sol! Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Båten min har ikke hatt på seg presening. Og den er vel 50 år eller noe... Den har heller aldri vært på land mer enn 10 dager i strekk... Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Selv på kalde vinterdager vil en båt som ligger ute i sjøen bli godt "oppvarmet", dvs. det skal være mange kuldegrader over lang tid før de "deler i båten" hvor det er saltvann fryser (les toalett og sjøvannskrets motor). Men ferskvannsystemet (tenker da på vann til dusj/mat/vask osv.) kan være mer utsatt der hvor slanger/koplinger ligger nær skroget/i deler som ligger langt unna sjøoppvarmede "rom". En vanlig løsning for mange er vel å tømme + ev. konservere ferskvannsystemet om høsten (for ikke å bruke dette om vinteren), men bruke toalettet på vanlig måte. Men man må selvfølgelig følge litt ekstra med på tempen om vinteren, altenativt helle oppi litt fostveske i toalettet når man går fra båten. Tror ikke det vil være noen stor risiko å begynne å bruke toalettet nå uti marsmåned, men - litt avhengig av båttype - kanske litt tildlig å fylle opp med ferskvann? Og selvfølgelig påvirket av hvor i landet båten ligger. Og om man har mulighet til landstrøm - da kan man jo ordne seg med en varmevakt for sikkerhetsskyld. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 burkaen ryker nok en dag i påska ja.. hehe.. så snart jeg er klar innvendig og bare har poleringen på utsiden igjen, da ryker burkaen ja.. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
nimbuster Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 M.a.o.....ja, jeg har "tatt av pressenningen", og har som mål å få ut båten i løpet av 2-3 dager. Er i gang med å stoffe, polere skroget og koble opp alle slangeforbindelser og pumper igjen. Jeg venter på noen vitale deler, og håper de kommer mandag. Om det er for tidlig? Nei, selvfølgelig er det ikke det. Som det nevnes , så skal det svært mye til før det fryser noe ombord når den ligger på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Båten har i dag konvertert(burka av) Sjøsetting kommer når den kommer. (Er som altid noe en skulle ha fikset/ettersett++++) Været gjør nok at mange av oss, heller vil vannet i flytende, enn hvit denne påsken. Setter eg den ut, vil nok ferskvannstanken stå tom ei stund ennå............... Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
-Matros- Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Tar av presseningen no i påsken;) Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Mouche Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Spådd snø og minusgrader fra og med torsdag, og dette gjelder også for flere av dere som her sier at dere planlegger avkledning i nærmeste fremtid! http://www.yr.no/sted/Norge/Akershus/Asker...tidsvarsel.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
vikers Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 (redigert) Hadde egentlig tenkt å hive båten ut tidlig i år, men så skal jeg på langtur til Egypt i april. Venter derfor til etter dette med sjøsetting, og da vil vel utsiktene for mer snø også være små.... Står greit i teltet foreløpig, altså.... RED: Slik at dette ikke skal misforstås...turen til Egypt gjøres unna pr. aeroplan! Redigert 16.Mars.2008 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Hilmar 2 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 I dag skal det gjøres masse vedlikehold hos meg i allefall. Presenningen har ikke vært på i det heletatt Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
NC Justina Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Vi har skrapet bunnstoff, polert skutesida, fjernet rur og så smått begynt på litt lakkreparasjon i rekka og dollbordet. Preseningen går av og på. Av og på. Vi skal komme langt denne påsken! Idag skulle vi få regn/snø, men har gått slik: hele dagen. Satser på at meteorlogene tar feil mht. været. Det har de gjort før Jeg er SÅÅÅ klar for å komme på fjorden. En båtnabo i havna prøvestarta motoren idag. Han hadde nesten tårer i øynene...Han lå fortsatt på land han og. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Skjønner ikke helt greia jeg... Vært på vannet i hele dag jeg. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
eysteind Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Tok av presseninga i går. Men idag kom det snø som har lagt seg. Fikk likevel polert, vokset og bunnsmørt snekken. Satser på sjøsetting iløpet av uken... Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 burkan forsvant i dag for ca 2 timer siden. Venter på at kalesjemakeren kommer og tar mål av båten. Sjøsettin i April. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Seamann Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 (redigert) Preseninga fjernes i løpet av påsken.... Redigert 16.Mars.2008 av Seamann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Burkaen falt i går. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Hans-Petter Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 vurderer og ta opp båten snart så jeg får bunnsmørt. båten har lagt ute hele vinteren,for jeg skulle bruke den men det var det dårlig med,håper den blir mer brukt til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Obs... Snø kommer på Østlandet i påsken så pass på Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Min ligger ute hele året... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Løfter denne igjen jeg. Når tar dere av presenningen? Er meget fristet til å gjøre det nå jeg da... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
litt peiling Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Påsketider skal kalasjen av ;-) Ikke er det spådd kaldt eller snø i akershus/oslo/østfold hverken til uka eller i påska. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.