Jump to content

Noen her som har tatt av preseninga?

t&k

Recommended Posts

Min har stått godt og varmt inne siden jeg tok siste turen med den i Glomma 9 desember,men gidder ikke å få den ut i vannet i gjenn før i juni. Blir bare stående og blir stygg om jeg setter den ut før.......

Nå er den rubbet og polert,nye filtre plugger og oljer.Vasket og impr kalesje.Fått nye striper og dekor samt ny fenderlist :smiley: Stoff har den ikke fått siden 07,blir ikke noe i år heller

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

båten skal jo være på vann, behøver ingen pressening da men i år trenger jeg isbryter, 70 cm is har gjort at jeg ikke har fått brukt båten, men nå er den hugget løs fra isen og venter vi bare at isen i havna tiner.... ser ut til at alt ombord har overlevd frosten som var ned i minus 22 ute og minus 8 inne.

hvor er isbryteren til kystverket? vi trenger an nå! vil på havet.

Satt på soldekket i dag og beskuet en ivrig sjel i havna som gikka fatt å snømengdene rundt skuta si med snøfreser. Han hadde sikkert påskepussen i tankene. Da vi kom hjem etter en nydelig fjordtur var mannen ferdig med fresinga. Ja livet kan være rett så urettferdig noen ganger.

Vi fjernet toppburkaen i dag. Nå er våren i gang.............

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Tok av burkaen i dag og hadde noen nydelige timer i cocpit med stark kokekaffe og knallsol.

Sukk... nå er det bare to uker til påske og iskanten er fortsatt veeeeldig langt unna.

På bildet under, kan man se en far med to små barn på isen laaangt ute. I hvervenbukta og utenfor var det et sted mellom 50 og 60 personer som gikk tur eller fisket, så det kan vel tyde på at isen er langt tykkere enn jeg liker.

14mars10_langt_til_iskant.jpg

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Burkaen forsvant Lørdag 27. Februar.

Da var båten også ferdig stoffet for i år.

Hvis større snømengder var det avtalt måking av havnepresseningen.

Fjernet endel snø rund båten slik at vogna kommer til.

Avtalt utsetting 30./31.03. Fortøyningstau og fendere henger klar.

Vask og polering tar jeg på vannet etter påske.

Sånn var den orginale planen. :yesnod::flag::yesnod:

Nå er det mulig jeg må avbestille utsettingen, mye tyder på at jeg er blitt "fanget" her nede, for minst 1 uke lenger. :cryin::puke:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...