Jump to content

Farlig å bruke gamle nødraketter?

Gunga Din

Recommended Posts

Jeg er litt overasket over at de som har så sterke følelser mot "missbruk" av nødraketter - ikke også er i mot fyrverkeri.

Det er helt unødvendig å skrive misbruk i hermetegn for det er nettopp det det er. Du synes kanskje det er greit å rope "MAYDAY" på VHF'en også så lenge klokken er 00:00 på nyttårsaften? Det er akkurat det samme og resultatet kan være at noen som trenger hjelp ikke får det. Murphys lov tilsier at det kan skje når det absolutt ikke bør gjøre det...

Forøvrig er det veldig lett å se forskjell på en fallskjermrakett og en nyttårsrakett, så du er nok ikke veldig overrasket hvis du tenker deg om en gang til.

Senior-du er min helt!

Jeg pleier vanligvis ikke være noen dokumentsjonsrytter - men jeg er rimelig sikker på at dette hadde dukket opp i avisene - har du noe "dokumentasjon" av dette - eller er det noe du har hørt?

Som NOR_ Gandsfjor skrive i innlegg #17 - det er den aksjonen jeg tenkte på ja, Grunnen til jeg vet litt mer om utfallet her er at jeg var tilstede under rett-saken, samt at det (desverre) er en kjenning av meg.... :smash:

Håper det er god nok dokumentasjon for deg bjorngb :smiley:

Som Spinner nevner de fleste er nok fornuftige, men (unnskyld utrykket, av mangel på bedre ordforråd i denne sammenheng) Stakkares jævel som var på sjøen kl 0000 når VHF'en svikter fordi det brenner i båten og tar knekken på ledningene, og mobilen var våt og dermed ikke kunne brukes; ups jo han har Pyrteknisk materiell av det slag vi kaller nødraketter, nei han fikk ikk hjelp for "alle andre" skal kvitte seg med sine raketter akuratt i det tidsrommet fordi det var "greit".

Sorry mack; DET ER IKKE GREIT Å PÅ NOEN SOM HELST MÅTE NYTTÅR ELLER IKKE, Å BRUKE NOEN FORM FOR NØDSIGNAL, DET VÆRE SEG RAKETTER, VHF, MF, HF, INMC, FLAGG / LYS OG LYDSIGNAL OG ELLER DET SOM IKKE ER NEVNT.

Ikke fordi at du IKKE skal ha det gøy, men for å trygge andres situasjon på sjøen = Alt handler ikke bare om "jeg meg og mitt". :headbang::headbang::headbang::headbang:

Uff da det så ut som en hissig liten melding gitt, men det er sånn jeg ser på det (og jeg er ikke den eneste).

Ellers vil jeg ønske dere alle (igjen) riktig godt nytt år :fireworks2::fireworks1::fireworks2::fireworks3::fireworks3::newyearsign::newyearcheers::newyearcheers:

Jeg husker ikke helt historien, men det var en her på forumet som hadde brann i båten. Årsaken var nødbluss eller lignende som var gått ut på dato som hadde "selvantent"? Mener vi fikk en advarsel om at gamle bluss/raketter kunne være ustabile?

dette har jeg misset.........

den ende brandombord som er beskrivet her på BP er vel Bützfleth, og der var det vel i maskin som det begynnte...

men att gamle bluss/raketter har selvantent, det har jeg ikke hørt om........

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...