Blanco Startet 2.Mars.2004 Del på Facebook Startet 2.Mars.2004 Det har vært en del havarier med Bravo-drevene til Mercruiser, spesielt med Bravo 3 og kraftige motorer i tunge båter. Mye av årsaken skal være at drevet går for varmt, og lagrene i øvre gearhus ryker med totalhavari som resultat. For å bøte på dette leveres amerikanske båter, feks SeaRay, med spyling av drevet for å kjøle den delen som ikke er i vann når båten er i fart. Dette vil hindre oljen i å koke. Merkelig nok er det få eller ingen norske produsenter som monterer dette. Et typisk tegn på for varmt drev er at det danner seg kalk/saltbelegg utenpå øvre delen av drevet. En enkel løsning løsning på problemet synes å være http://www.driveshowers.com/. Denne vil senke temperturen med 40-50 grader. Er det noen som har erfaring med denne enkle kjøleren og vet om det finnes forhandler(e) i Norge? Dette skal ikke være en for eller imot drev diskusjon. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
jada Svart 2.Mars.2004 Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Fant også denne tråden som omtaler emnet. Her vil du også finne en link du kan gå inn på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mars.2004 Del på Facebook Svart 2.Mars.2004 Dette er et skudd i blinde - dog virker det som om disse folka her har greie på det de snakker om hver gang jeg snakker med de - da først og fremst om propeller. Men de holder på med mye annet marinegreier også http://www.progressing.no Kan kanskje være verdt en telefon eller mail Forøvrig er det ganske velkjent dette med drevhavari - jeg har lest/hørt om problemer med både Steyr og Yanmar med Alpha 3 drev som har havarert. Den kombinasjonen gjør meg litt skeptisk - så uten å ha kunnskap tenker jeg for min egen del at hekkagregat=Mercruiser eller VP. Rett aksel= VP eller Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.