Odd Thomas Startet 17.Mars.2008 Del på Facebook Startet 17.Mars.2008 Hei Kjøpte snap daviter på båtmessa, Maritim sin stand. Åpnet pakken i helga men fikk til fortvilelse se at det ikke er med hverken skruer eller monteringsanvisning. Ja, ja tenkte jeg. Dette er vel prisen å betale når man ikke kjøper originalen. Uansett, de skal monteres, men har noen tips om avstand i mellom brakkettene på plattformen og hvor høyt på gummijollen festene bør limes? Båten er en Bayliner 285(5) 2000 modell. bredde er 3 meter og gummibåten er 2,75m. Tips ønskes :) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Ett feste etter at baugen på jolla slutter, og ett rett foran hekkplata? Ett sted mellom kl 10 og 11 på pongtongen. Det lønner seg egentlig å gjøre dette med båten på vannet, så slipper du å gjette hvor festene på jolla skal sitte. Montering på plattformen basert på hvilken vei du vil ha jolla hengende bak der. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Er det noen som har navnet på den type snap-daviter som Maritim selger? Er det noen som vet om bøylen (på jolla) passer i Weaver sine plattformfester? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Fant en monteringsanvisning på nettet: Snap davit. Det er i alle fall viktig å starte med å lime festene på gummibåten først! Og så skru plattformfestene på plass når gummibåten ligger på vannet slik at du får nøyaktig pos. for festene. Når det gjelder limet er det viktig å følge bruksanvisningen, og den må vel finnes på boksen? Du kan sikkert finne noen tips med å bruke søkefunksjonen her på BP. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Husk å montere davittene etter at gummibåten har fått på festene, da vet du at avstanden mellom de blir riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 (redigert) Supert Takk for kjappe svar. Må innrømme jeg er fristet til å montere festene på plattformen mens båten er på land, men jeg skjønner poenget med å gjøre dette riktig :) Redigert 17.Mars.2008 av Odd Thomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Viktig å ikke ha for stor avstand mellom festene siden gummibåten er veldig lett fremme.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Ask Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 "Montering på plattformen basert på hvilken vei du vil ha jolla hengende bak der." Vil berre gjera merksam på at etter gamal skikk så skal baugen på jolla venda mot styrbord side av morskipet. Kvifor veit eg ikkje. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 "Montering på plattformen basert på hvilken vei du vil ha jolla hengende bak der." Vil berre gjera merksam på at etter gamal skikk så skal baugen på jolla venda mot styrbord side av morskipet. Kvifor veit eg ikkje. Ask Den skikken kommer jeg til å følge, for når jeg kommer roende med jolla, vil jeg ta tak i plattformen med høyre hånd å stige ombord :) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Viktig å ikke ha for stor avstand mellom festene siden gummibåten er veldig lett fremme.... Det må være viktig å ha så stor avstand som mulig, men innenfor det som Whistler forestlår ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Sealily Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Viktig å få rett lim til festene som skal på gummibåten...Tenker da på hva denne er laget av, PVC, Gummi etc. Sitér dette innlegget Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Jeg valgte å ha baugen mot den siden som badestigen er på, kan jo være jeg får brukt for stigen en dag jollen er oppe... Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Jeg valgte å ha baugen mot den siden som badestigen er på, kan jo være jeg får brukt for stigen en dag jollen er oppe... Fortsatt baugen mot styrbord hos meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Hei, samme problemstilling - hvor høyt skal festene på gummibåten sitte? For at den skal gli mot snapdaviterne på moderskipet så skal de settes nesten i vannet. Men skal de ikke være i veien ved kjøring? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Egor skrev 1 time siden: hvor høyt skal festene på gummibåten sitte? Det enkleste for å finne ut dette, forutsatt at daviterne allerede er festet til moderskipet, er vel å legge jolla på vannet slik at du kan måle opp og merke opp der festene til jolla skal være. Så ta opp jolla og lime på festene uten luft i den. Da får du skikkelig press på festene når du limer. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Scand Baltic Svart 22.August.2020 Del på Facebook Svart 22.August.2020 Høres ut som plattformen din er veldig lav. Kan være en ide og få hevet brakettene på plattforma hvis det er mulig. Hvis jolla blir stående veldig lavt på plattform er den mer utsatt for å bli huket av sjøen når du kjører moderskipet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.