Jump to content

Montere snap daviter, Hvordan?

Odd Thomas

Recommended Posts

Hei Kjøpte snap daviter på båtmessa, Maritim sin stand. Åpnet pakken i helga men fikk til fortvilelse se at det ikke er med hverken skruer eller monteringsanvisning.

Ja, ja tenkte jeg. Dette er vel prisen å betale når man ikke kjøper originalen.

Uansett, de skal monteres, men har noen tips om avstand i mellom brakkettene på plattformen og hvor høyt på gummijollen festene bør limes?

Båten er en Bayliner 285(5) 2000 modell. bredde er 3 meter og gummibåten er 2,75m.

Tips ønskes :)

Fant en monteringsanvisning på nettet: Snap davit. Det er i alle fall viktig å starte med å lime festene på gummibåten først! Og så skru plattformfestene på plass når gummibåten ligger på vannet slik at du får nøyaktig pos. for festene. Når det gjelder limet er det viktig å følge bruksanvisningen, og den må vel finnes på boksen?

Du kan sikkert finne noen tips med å bruke søkefunksjonen her på BP.

"Montering på plattformen basert på hvilken vei du vil ha jolla hengende bak der."

Vil berre gjera merksam på at etter gamal skikk så skal baugen på jolla venda mot styrbord side av morskipet.

Kvifor veit eg ikkje.

Ask

Den skikken kommer jeg til å følge, for når jeg kommer roende med jolla, vil jeg ta tak i plattformen med høyre hånd å stige ombord :)

• 12 år senere...
Egor skrev 1 time siden:

hvor høyt skal festene på gummibåten sitte?

Det enkleste for å finne ut dette, forutsatt at daviterne allerede er festet til moderskipet, er vel å legge jolla på vannet slik at du kan måle opp og merke opp der festene til jolla skal være. Så ta opp jolla og lime på festene uten luft i den. Da får du skikkelig press på festene når du limer. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...