Astrix Startet 17.Mars.2008 Del på Facebook Startet 17.Mars.2008 Idag slepte jeg båten (Askeladden 705 Voyager)hjem ifra vinterlagringen. nå står det litt kjekt arbeid igjen før jeg sjøsetter den. 1. Vaske av vaselinoljen. 2. Vaske båten innvendig.har gult trekk i puteserien i cabinen. lurer på å farge stoffet , TIPS? 3. Bunnsmøre båten. 4. Bone båten TIPS, HVILKE merke skal jeg bruke.Maskin eller hånd boning? 5. Skifte anoder 6. Skifte slitedeler, siden jeg ikke kjenner historien på båten så godt(kjøpte den august ifjor)TIPS? 7. Pusse metal etc. med Autosol. 8.Impregnere kalasjen. Her trenger jeg TIPS? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Gratulerer. Håper du legger ut noen bilder. Slik jeg kjenner deg fra flere innlegg regner jeg med at du har de beste forutsetninger for å få til et bra produkt. Når det gjelder impregnering av kalesje er det mange råd. Her avventer jeg andre svar. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Impregnere kalasjen. Her trenger jeg TIPS? Seajet har en billig og god kalesjeimpregnering. Fåes kjøpt i de fleste båtuttsyrsbutikker. Påføres greit med rulle. NB! Husk å riste flasken godt før bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Jeg har kalesje i Markilux stoff. Har fått fortalt at jeg ikke trenger å inpregnere den de første 5 årene Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hans-Petter Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 wurth norge har en god kalesje imprignering,denne har jeg brukt i båten og på teltet i campingvognen. Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Tar dere kalasjen av båten når dere imp. kalasjen? krymper den? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Jeg pleier å impregnere kalesjen når den står på. Lettere å jobbe med da, bare pass på å tørke vekk søl fra gelcoat og vinduer etter hvert! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hansi Svart 19.Mars.2008 Del på Facebook Svart 19.Mars.2008 Bruker å impregnere når kalesje er på båt. Fungerer greit. Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2008 Å då klikka ryggen Sitter bom fast i stillingen 45grader, med et sterkt press på øyeeple for i det hele å kunne se rett frem Kiroprakator timer her kommer jeg Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 OG etter 3 behandlinger er jeg nå i 80 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 hehe, det er bra! men hvordan går det med pussen da? Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Har kun stått i vinduet å sett på båten . Feid over den med blikket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.