trulssyv Startet 18.Mars.2008 Del på Facebook Startet 18.Mars.2008 Hei Jeg har en aq250 volvo penta i min draco. Er det samme motor som aq145, eller hva er forskjellen, skulle kjøpe noen deler til den og ta kjøpte jeg til aq145. Hvis noen veit lit om den motoren så setter jeg pris på tilbakemeldinger. Delen jeg trengte var frostsikring til eksosmanifolden på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Hei du aq145 er en 4 syl volvo 2.3 skråstilt motor som kommer fra volvo 240 . aq 250 er vel betegnelsen på drevet dit. Hva er effekten i din motor? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
trulssyv Svart 17.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2008 Hei, Har fått sjekket lit rundt. Det er en aq250. 250 står for 2.5 liters motore. 146 hk. Drevet er 280 drev. Det er en skråstilt motor fra volvo. kanskje 240 hadde en 2.5 liter også. Fant ut på volvo penta sine sider at den kun var produsert i 1992 til 1993. og min er en 93 md. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 17.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2008 http://vppneuapps.volvo.com/ww/PIE/ViewFil...6&d=Product Bulletins&s=907494〈=sv-SE Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 (redigert) Aq250 var ny for meg,hva med Aq225 som er v8 . Du har nok en Aq 145 med 4 syl tror jeg . Her har du en manual på Aq145 Mulig du bør kjøpe deg en rep bok som kan hjelpe deg litt her Rep.håndbok Volvo Penta 1968-1993 Volvo Penta 1968-1993 Volvo Stern Drives AQ105A, AQ115A/B, AQ120B Duoprop, AQ125A, AQ140A, AQ125B, AQ145A/B, AQ130C/D, AQ131A/B/C/D, 230, AQ151A/B/C, 250, AQ165A, AQ170A/B/C, AQ171A/C, 251, AQ175A, AQ205, 430/431, 432/434, AQ190A, AQ240A, AQ200A/B, AQ200C/D/F, AQ225A/B, AQ225C/D/F, AQ211A, AQ231A, 500/501, AQ255A/B, AQ260A, AQ280A, AQ290A, AQ271A/C, AQ311A/B, 570/571/572, 740, Redigert 18.April.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Dette er en modernisert utgave av Volvo B-23. Tror det er at den har størreslaglengde og en annen topp (16V?), derav større volum. Mange deler til Aq 145/aq 151, kan sikkert brukes om hverandre (kjøling, eksos osv..). Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Motoren som heter AQ171 er en B-23 på 2,3 ltr / 4 syl som er i marineversjon er borret til 2,5. Denne ble noe modifisert og modernisert og ble kalt AQ250 i tidsrommet 92-93. Utspringeren er AQ 140 (1975-1979), AQ 145 (1979-1985), AQ 151 (1985- 1987), AQ 171 (1986-1987) osv,osv.... Alle med overliggende kam (kammer 16V) og 4 syl. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Belgarath Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 marineversjon er borret til 2,5 Nei. Annen veiv med større slaglengde. Denne veiva bruker rallygutta i kombinasjon med borring og får 2,8-2,9 liter ut av en B23 Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
trulssyv Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 Kjempe bra.. Fått bra svar nå. Det er en bra sterk motor med andre ord? eller! Noen som kjenner til svakheter eller fordeler med den, Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Nei. Annen veiv med større slaglengde. Denne veiva bruker rallygutta i kombinasjon med borring og får 2,8-2,9 liter ut av en B23 Da legger jeg meg flat. Trodde jeg kunne leksa mi men fant ut etter å ha slått opp i boka at AQ145/B23 har 80mm i slag og AQ151/B230 har 86mm i slag og får derfor et slagvolum på 2,49 dm3. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.