sprattus Startet 18.Mars.2008 Del på Facebook Startet 18.Mars.2008 Hvilke farger skal det være på en to-roms nordlandsbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Grønn og hvit på den øverste bordgangen er mitt forslag, slik som bilde under Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
mons Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Hei Jeg kan ikke denne materien, men er nokså sikker på at de enkelte båtbyggre hadde sine fargekombiasjoner slik at de innvidde kunne se hvem/hvor båten var bygd. Variasjonene gikk ofte innen svart, hvitt, grønt og rødt. Har også sett blått. Fargene er på forskjellige steder og i forskjellig lengde av bordganger og rekke for å gjøre det gjenkjennelig. Hvis du har rester av noen farger på båten din ville jeg prøvd å få samme farger igjen. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
bindaling Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 (redigert) Nordlandsbåter som her er grønn eller hvit i største fargeflaten med lik/ulik svart/hvite/røde lister. Vet ikke om det gjelder noen bestemte regler for dette. Vi hadde en nordlandsbåt "bindaling" som var hvit med svarte lister opp og ned. Redigert 21.Mars.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Bindaling! Du verden for en flott og interessant bildeserie. Dette er kystkultur i navn og gavn. Jeg rodde mye i bestefars Bindalsfæring i barndommen i Brønnøysund. Hvis jeg ikke husker feil så hadde den kvitt felt med grønne kanter. Den var utrolig lettrodd selv for en guttunge, så det var den foretrukne båten av oss unger. Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 (redigert) Baatplassen.no er jo som kjent et bra forum for båtspørsmål generelt, men når det gjelder spørsmål om tradisjonelle norske båter er nok hildringstimen.no hakket vassere. Redigert 22.Mars.2008 av hymer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 ...tradisjonelle norske båter er nok hildringstimen.no hakket vassere. Dette var et meget interessant forum som jeg skal ta meg god tid til å saumfare. Vekte mange minner til livs. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.