Jump to content

Levetid på vindusvisker?

Kasund

Recommended Posts

Hei.

Har no fått eit problem med fastbrent SB vindusvisker på ein heilt ny båt (7gangtimer på båten).

Var innom verkstedet så dei skulle sjå på den igår. Men når han begynte å demontere den, så finner han ut at det faktisk er nødvendig å borre(!!!!) i glassfiberen for å komme til å løsne ein skru. Og dette må då støypast igjenn etterpå.

Men det eg ikkje liker med denne jobben, er no at om det blir behov for å skifte vindusviskeren seinere, så må no eg til å begynde å støype osv.

Så har dere erfaringer med levetid på vindusvisker og motor osv?

Slik eg ser det, så er det beste å ha mulighet for å skifte den uten å måtte borre i glassfiberen kvar gang.

Båten er btw ein Beneteau Antares 650.

Hilsen Kim

Sånn er det på nye båter i dag. Utstyret blir montert etter som båten bygges, uten tanke på senere demontering.

Ref. dieseltanker som ikke kan taes ut, rekkestøtter som er satt på med mutter på innsiden før innerliner blir montert, ...

Nå er vel ikke dette med vindusviskermotoren noen stor katastrofe.

Tipper at den må ut maksimum en gang til i båtens levetid, forutsatt at den ikke er for svak.....

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Men når han begynte å demontere den, så finner han ut at det faktisk er nødvendig å borre(!!!!) i glassfiberen for å komme til å løsne ein skru.

Hvorfor ikke få dem til å lage en permanent løsning. Monter inn en skruplugg (finn et pent eksemplar) i dette hullet slik at du senere kan komme til.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Anbefaler deg å ta kontakt med Normar i Son som forhandler Beneteau. Jeg tviler i utgangspunktet på at det er nødvendig å skjære opp deler av overbygget for å få tilgang til vindusvisker. Dette virker i så fall for lite gjennomtenkt.

Når eg prata med mekanikeren, så sa han at dei faktisk hadde vore nødt til å borre eit slikt hull på ein båt tidlegare.

Eg har ikkje fått anledning til å studere dette sjølv. Men iom at vindusviskermotoren tok kvelden allerede etter 7 gangtimer(på båten, dvs at vindusviskeren bare hadde gått ein brøkkdel), så er dei ikkje akkurat overdimensjonert.

Hmm, kanskje eg skal ta eit par bilder, for så å skrive ein mail til Normar.

Dette er vel uansett reklamasjon, så Normar fikser vel dette opp for deg på en ryddig og grei måte... Det er bare å ringe Normar og be dem komme å fikse dette for deg..... Burde ikke være noen stor sak dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er heilt klart snakk om garanti ja. Men eg lurer på om det kun er eg som ser problemet med at hullet blir støpt igjenn etterpå?

Og når eit slikt problem oppstår, hvor fort hadde dere forventa å få verkstedtime? SB vindusvisker er i mine øyne veldig viktig her på nordvestlandet....

Og berre for å ha sagt det, det er ikkje Normar vi har kjøpt båten gjennom, men Dyrkorn i Ålesund.