Jump to content

Simrad CX44 motor interface


edo

Recommended Posts

I brukermanualen står det at motor kan interfaces i plotterne dersom motoren har interface NMEA2000 eller systemer som støtter dette.

Jeg har 2xKAD43 2002 mod, er det noen som vet om de bruker ett system som er mulig å interface med plotteren??

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg vet er KAD43 den siste hederlige fullmekaniske VP'en (i den størrelsen) som surrer og går helt uten strøm, så her tror jeg det er lite å hente. Det eneste måtte være at du evt. kan henge på sensorer som "snakker" NMEA2000, men det er antakelig ikke så veldig interessant. Første VP med elektronisk motorstyring var vel KAD44, deretter KAD300, men disse hadde fremdeles vanlig "gammeldags" dieselpumpe så jeg vet ikke hvilke motorparametre som evt. kan hentes ut av det såkalte EDC-systemet (Electronic Diesel Control). De nyere typene med common rail (D4, D6 osv) har såkalt EVC (Electronic Vessel Control). Her kan du hente ut et utall parametre. Har for egen del nettopp solgt båt med KAD43 og erhvervet en med D6, men jeg kastet inn håndkleet mhp. overføring av data til kartplotter da jeg etter mye om og men fant ut at jeg kunne kjøpe 2-3000 liter diesel for disse kronene i stedet..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...