Jump to content

Northstar anbefales grunnet god service

Hydrox

Recommended Posts

På forsommeren 2007 bestillte jeg en Northstar kartplotter i fra USA grunnet fordelaktig pris. Men gleden varte jo ikke lenge fordi det begynte å dukke opp dugg på innsiden av skjermen. Kontaktet norske importøren for plotteren og de ville selvfølgelig ikke hjelpe meg. Dette var fordi jeg hadde syndet og betalt halve prisen for plotteren ved å bestille i fra USA. Halv pris var da faktisk medregnet moms og frakt og da lurer jeg litt på hvilken fortjeneste disse norske slakterene har.

For 4 uker siden tok jeg meg tid til å knotte ned en mail til Northstar i USA og forklarte problemet som var dukket opp. Et par timer etterpå dukket det opp mail med et huggelig budskap. Send plotteren til oss og vi sender ny til deg så snart vi har mottatt den defekte plotteren. Jeg fikk også alternativet å kjøpe en plotter av dem og få pengene refundert når de mottok den defekte. Valget fallt på å sende den defekte og få ny senere, båten står jo på land så tid har jeg jo nok av. Temmelig så nøyaktig tre uker etter jeg leverte pakken med plotteren på posten i bergen dukker det opp en mann på døren med pakke. Flett ny plotter og ikke noe fjas. Northstar gav meg tilbakemelding pr mail om at plotteren var ankommet dem og de informerte meg om når den nye ble sendt. Den gamle ankom northstar en fredag og allerede mandagen var den nye på vei til meg. Det kostet meg 380 kroner å sende plotteren til USA men det er enda langt igjen til norsk pris på plotteren. Da var det ikke så galt å snope godbiter i fra statene da.. :smiley:

*klipp* og da lurer jeg litt på hvilken fortjeneste disse norske slakterene har.

De norske slakterne må fore på Den Norske Stat...

Jeg er med på å drive eget firma og blir kvalm når jeg ser hvor mye vi betaler i skatter og avgfiter og hvor mya av lønnen til de ansatte som går til det samme. I tillegg har vi i Norge 5 års reklamasjonsrett, noe de ikke har i USA (stort sett 1 år), så overprisen er en form for påtvunget kollektiv forsikring via Forbrukerkjøpsloven.

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...