Jump to content

Borre opp hull i vindu

enter4u

Recommended Posts

I vindskjermen min er det 11mm hull til vinduspusser. Tenkte å kjøpe en annen utgave som krever 16mm hull. Noen som vet åssen det er å borre opp glass? Eller må en glassmester gjøre det??

Dette er sikkert herdet glass. Det vil ekslodere hvis du forsøker å utvide hullet. Dette må du la en glassmester se på. Tror ikke det går fordi herdingen blir gjort etter at hullet er laget.

En glassmester kan sende dem inn til fabrikk for å ta ut herdingen, borre opp hullet og herde dem på nytt. Men det blir ikke nødvendigvis billig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Hadde du beholdt BMC'n så hadde du ikke hørt pussermotoren :lol:

Hmmm! Selv Bmc'n ble stillrhold til de pusserne. Har en filmsnutt på telefonen der pusserne går. Og motoren blir fullstendig overhørt. Hehe

...og lyden lages av et lite kulelager inne i elektromotoren, som resonerer i vinduet og skroget, som ikke er rustfritt. Dette kulelageret har jeg fått kjøpt på Clas Ohlsen og dermed var viskeren helt lydløs igjen. Minnes det var 8 mm innvendig (ved motoraksel). Kostet....tja var det 42,-kr.

...og lyden lages av et lite kulelager inne i elektromotoren, som resonerer i vinduet og skroget, som ikke er rustfritt. Dette kulelageret har jeg fått kjøpt på Clas Ohlsen og dermed var viskeren helt lydløs igjen. Minnes det var 8 mm innvendig (ved motoraksel). Kostet....tja var det 42,-kr.

Jøss :eek: Får operere litt på pusseren jeg da :yesnod: