avmønstret5 Startet 20.Mars.2008 Del på Facebook Startet 20.Mars.2008 Hadde en grunnstøting for et par år side som gav noen langsgående sprekker i senkekjølen. Kjølen består av en indre stålramme - skummet i riktig form og plastret. Hva er lurt å gjøre for å reparere disse sprekkene enklest mulig? Slipe fuger å legge inn epoxy ? Dette må gjøres rett etter påske dvs ikke veldig høy lufttemp. Takker for forslag Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 20.Mars.2008 Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Har du ett bilde av sprekken ? Hvis kjølen er av plast så tviler jeg på om du klarer og utbedre skaden slik at den holder over tid . Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Ja, kjølen er en skumform belagt med polyester. Styrken taes vel i hovedsak opp av stålrammen, selv om plastskallet også gir formstivhet. Jeg kan skjære ut noe av det skadde området og plastre det, men tenkte at det enkleste var den direkte liming av sprekkene. Hva med epoksy kontra polyester, setter epoxyen seg på polyester? Jeg får desverre ikke bilde av dette før jeg tar kjølen opp. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Med forbehold om att du ikke har bilde så vil jeg tippe på att du kommer langt med og slipe ut skaden / sprekken også bygge dette opp igjen med Epoxy +duk evt bomull-kutt . Epoxy fester på polyester men ikke motsatt Er det fukt i kjølen så MÅ dette tørke før du utbedrer skaden. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Takk for tipset - hva er egentlig bomull-kutt? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Hvordan man frenstiller dette er jeg ikke sikker på men det kan minne om mel men det kleber ikke slik som mel gjør . Bomull-kutt er vel navnet son Svas kjemi bruker men West bruker tall . Dette brukers til og lave en sparkelmasse sammen med Epoxy eller om du skal lime sammen ting. Ren bomull Her har jeg limt sammen noen plater med x-finner Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Takk Power, gode tips, venter bare på at den f...... (fantastiske ;-)) snøen skal forsvinne. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 West epoxy system har også herder som kan benyttes ned til 5 grad. http://www.westsystem.no/index.php?sideNav...produktID=48532 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.