Jump to content

Vekten til 4 stk pizza hindrer planing...

alma

Recommended Posts

hehe sikkert ikke av interesse for andre enn meg, men kom på en ting. Har vært så mye snakk om joler som planer og ikke planer greit. Har en liten billig gummibåt på snapdaviter. Silver marine heter den. fryktelig ubehagelig båt. sikkert fordi den er litt overmotorisert. 9.8 Tohatsu. Saken er den: Vi var gått lei av grillmat og kokemat i sommer og hadde rett og slet lyst på pizza. vi bestilte pizza som skulle komme tilnermeste brygge med taxi. Jeg og en i nabobåten (røssli kar) Dro av gårde for og hente maten 4stk pizza. vi plante greit ut. men da vi hadde henta maten var det ikke tale om å legge den i plan. Det var liksom totalt umulig.

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig pizza.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Nå er ikke jeg noe ekspert på området, men det første som slår meg er om det var 4 medium pizza eller 4 store og en annen faktor er om dere hadde med saus? Alt i alt vil den samlede vekt kanskje øke såpass at du burde gå ned en tomme på propellen, alternativt gå opp ca. 5 hk. på motorinstallasjonen :wink: PS! Hadde du hatt Mercury kan det hende det hadde holdt med finjustering av ankerkjettinglengden :lol:

Edited by M/Y LUCIELLE (see edit history)

Hvis jeg skjønner riktig skulle ikke den drammen/øla som ble nydt da vi kjørte ut ha noe å si. Vekta var jo lik om den var i flaska eller i magen. Vedrørende pizzaen tror jeg det var 4 store med "alt" hadde også rømmerdresing til 2 eller. Om det var ekstra ost på kantene er jeg mer usikker på! Det er vel kanskje det som blir d avgjørende her.

En ankerdram/øl er aldri overvekt. Jeg føler meg alltid lettere til fots og til sinns med en slik! :yesnod:

Og hør bare hva Benjamin Frankling skal ha sagt:

:cheers: "Beer is living proof that God loves us and want us to be happy" :cheers: Nemlig!

Vi var gått lei av grillmat og kokemat i sommer og hadde rett og slet lyst på pizza. vi bestilte pizza som skulle komme tilnermeste brygge med taxi. Jeg og en i nabobåten (røssli kar) Dro av gårde for og hente maten 4stk pizza. vi plante greit ut. men da vi hadde henta maten var det ikke tale om å legge den i plan. Det var liksom totalt umulig.

Kanskje dere skulle spist de opp på bryggekanten, da hadde dere sluppet å ha de med over og skape ekstra ballast. :lol:

Hei

Den av dere modulatoere som er på nett fortiden glemte å bytte på tittelen på pizza.

Den kan da umuligt ha noe med båt å gjøre slik heddingen er skrevet.

Mvh

Catano

Mvh

catano

men da vi hadde henta maten var det ikke tale om å legge den i plan. Det var liksom totalt umulig.
For å prøve meg på en seriøs kommentar så er det ikke nødvendigvis pizzavekten som er problemet. Om båten er helt i grenseland for planing med aktuelt mannskap så kan det være at pizzaeskene gjorde at det som virkelig veier noe i denne sammenheng (dere) ikke ble plassert optimalt og dermed hindrer planing.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Nei, den går ikke til OT - men den får en tittel som sier noe. Utover dette ingen kommentar

Skulle du/dere komme i diverse tanker om kreditering, så ha da "noen andre" i tankene og foreta endring av tittel før OT'et truer samlingen :yesnod: .

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Skulle du/dere komme i diverse tanker om kreditering, så ha da "noen andre" i tankene og foreta endring av tittel før OT'et truer samlingen :yesnod: .

Nå er jeg ikke helt sikker ha du mener, men generelt er det tilfeldigheter som avgjør hva som skjer med emner som har upassende tittler (upassende: alt fra fullstendig uforståelig over villedende, så som denne, til alt for korte, så som f eks "VP").

Det sikreste for å unngå problemer er å tenke seg om når tittelen komponeres. Ofte opplever jeg at trådstarteren skriver f eks "VP" som tittel mens den første setningen i innlegget kunne utmerket blitt brukt som en god tittel, f eks. "Min KAD xy har plutselig startvansker - hva kan det være?" Tittellengden er riktignok begrenset, men kan gjerne brukes fullt ut - det koster ingenting.

Hadde vi ikke blitt spesielt gjort oppmerksom på pizza-tråden, hadde den antagelig havnet usjekket på OT. Vi har ikke tid til å følge med på alt. Jeg ser det også gjerne at dere selv bruker linken "Lignende emner i emneoversikten" til å plassere nye tråder der! (Men med "pizza" som tittel hadde det nok vært så godt som umulig. :nono: )

jaja. slik går det med en sen kvelds tanker og drømmer om sommeren som var, og sommeren som kommer. Belager dypt over for alle som er formerma over at tråden min ble liggende så lenge på forumet. Uansett så har jeg vært ute å måkt idag. Gleder meg veldig til neste sesong. da skal jeg kose meg. Skål til alle dere som tok poenget mitt,å ha ha til dere som bir provosert over den/ plaseringa på den

Koser meg litt over hvor lett det er å fyre opp folk på slike forumer. Sleipner 93 skrev en gang "men ikke bli så hissig da" Det er jeg helt eig med han i. Har ikke så mange innlegg her, men ble bitt litt av basillen

Gøy med forum, men det har veldig lett for å bli litt patetisk.

Koser meg litt over hvor lett det er å fyre opp folk på slike forumer. Sleipner 93 skrev en gang "men ikke bli så hissig da" Det er jeg helt eig med han i. Har ikke så mange innlegg her, men ble bitt litt av basillen

:yesnod::yesnod: Du blir for vandt til hvem du ikke kan ta seriøst.... :lol:

Syntes tråden din var morsom jeg. Men det hadde nok med strøm og plassering å båten og gjøre...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt