Jump to content

Spm utstyr til seilbåt

Sistestyrmann

Recommended Posts

Selges vel ikke 2-taktere nye idag, men du kan selvfølgelig handle brukt.

De minste Johnson og Evinrude kommer neste år med de fleste småmotorer som totakt. Dette vil bli eksempelvis bli det siste året de selger 6-hesteren som 4 takt. Grunnet meget god forbrenning med deres system vil det være uproblematisk i forhold til utslippskrav. Ref. en lokal selger i Stavanger.

Er det bare meg som ikke klarer å finne noe via søke funksjonen ?? :confused:

Lurte på om noen kan linke til tråd om hvordan enklest fjerne gammelt navn på båten ?

Halve Nordsjøen heter jo Carpe Diem så det må til med navne bytte , snart tid for dåp :cheers: om eg får fjernet gamle navnet .

Takk for hjelp og tips så langt i tråden min :flag:

Redigert av Sistestyrmann (see edit history)

Akult , har du fått navn på nye båten ? Mener å ha lest en plass , med link til hvor du handlet navn sist til "gamle båten" ?

Prøver å finne ut av fargen (blåstripen) slik at navnet blir lik i farge .

Ang bokstavene sitter de med en MEGET sterk lim , får prøve med føneren neste gang

Det er utrolig hva varme gjør med denne limen. Jeg har vært med på å fjerne temmelig gamle og hardsittende bokstaver ved hjelp av føner. Av og til får man det bare av bit for bit, men det pleier å ordne seg med litt tålmodighet.

Det er flere tråder om navn. Her er den siste. Som du ser endte jeg opp med å gå til en av de lokale i bransjen som i hovedsak produserer reklame til bruk på biler.

Går du til en av de lokal, vil de sikkert bedre kunne bidra til riktig farge hvis du har en prøve med deg.

Redigert av Akult (see edit history)

Noen som har tips for å lette heising/senking av stor? Har en Selden mast hvor seilet er festet med noen plastdingser (har hørt hva de heter før, men har glemt det nå...). Problemet er at det virker som det er for stor friksjon mellom disse og sporet de går i. Det er tungt å dra opp seilet, og det må dras ned etter at det faller den første 1/2 parten... noen forslag?

Noen som har tips for å lette heising/senking av stor?

Dette produktet fra Holt gjør susen. Jeg bruker det på alt som rører seg eller går rundt på riggen. Jeg hiver storseilet helt opp for hånd og bruker kun vinsjen for å teite. Det kommer av seg selv ned i lazybag'en. Har du runde sleider bør de byttes til halvsylindriske for å minske friksjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...