Krimart Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Selges vel ikke 2-taktere nye idag, men du kan selvfølgelig handle brukt. Firetakter på så små motorer blir uforholdsmessig tungt. Joho, det gjør det det såh: http://www.tohatsu.no/index.php?id=13301 Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Selges vel ikke 2-taktere nye idag, men du kan selvfølgelig handle brukt. De minste Johnson og Evinrude kommer neste år med de fleste småmotorer som totakt. Dette vil bli eksempelvis bli det siste året de selger 6-hesteren som 4 takt. Grunnet meget god forbrenning med deres system vil det være uproblematisk i forhold til utslippskrav. Ref. en lokal selger i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 (redigert) Er det bare meg som ikke klarer å finne noe via søke funksjonen ?? Lurte på om noen kan linke til tråd om hvordan enklest fjerne gammelt navn på båten ? Halve Nordsjøen heter jo Carpe Diem så det må til med navne bytte , snart tid for dåp om eg får fjernet gamle navnet . Takk for hjelp og tips så langt i tråden min Redigert 27.Mai.2008 av Sistestyrmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Hvis det er limte bokstaver ala reklame ofte brukt på bil, så er det bare å varme ved hjelp av en føner. Har du litt negler, kan du da bare dra dem rett av. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Akult , har du fått navn på nye båten ? Mener å ha lest en plass , med link til hvor du handlet navn sist til "gamle båten" ? Prøver å finne ut av fargen (blåstripen) slik at navnet blir lik i farge . Ang bokstavene sitter de med en MEGET sterk lim , får prøve med føneren neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 (redigert) Det er utrolig hva varme gjør med denne limen. Jeg har vært med på å fjerne temmelig gamle og hardsittende bokstaver ved hjelp av føner. Av og til får man det bare av bit for bit, men det pleier å ordne seg med litt tålmodighet. Det er flere tråder om navn. Her er den siste. Som du ser endte jeg opp med å gå til en av de lokale i bransjen som i hovedsak produserer reklame til bruk på biler. Går du til en av de lokal, vil de sikkert bedre kunne bidra til riktig farge hvis du har en prøve med deg. Redigert 27.Mai.2008 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 (redigert) Det Sydvesten nok tenker på er at linen går vesentlig lettere gjennom blokker - kontra gjennom "kanalene" neders i rekkestøttene. Og det holder jeg med ham i. Jeg monterte blokker for lina til Furlex for noen dager siden. Anbefales for de som ikke allerede har. Mye lettere, og mindre slitasje. Redigert 27.Mai.2008 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Den så bra ut, kan du tipse meg hvoir du har kjøpt denne og hvilket merke det er? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Spinlock. 255,- per stk. Kjøpt hos Jama Marina Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Rart at disse ikke følger med båten. Jeg kjøpte et furlex 300s system for 3 år siden og da var det med 4 slike blokker. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Jepp, jeg kjøpte en Furlex 100s og 4 stk. fulgte med. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 1.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2008 Hvor mange trenger på min 32 " ?? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 1.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2008 Noen som har tips for å lette heising/senking av stor? Har en Selden mast hvor seilet er festet med noen plastdingser (har hørt hva de heter før, men har glemt det nå...). Problemet er at det virker som det er for stor friksjon mellom disse og sporet de går i. Det er tungt å dra opp seilet, og det må dras ned etter at det faller den første 1/2 parten... noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2008 Silikonspray på mastesleidene og i mastesporet. Så rauser det ned i vill fart igjen Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Akult Svart 1.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2008 Hvor mange trenger på min 32 " ?? Jeg tror du bør ha 3 stk. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 Noen som har tips for å lette heising/senking av stor? Dette produktet fra Holt gjør susen. Jeg bruker det på alt som rører seg eller går rundt på riggen. Jeg hiver storseilet helt opp for hånd og bruker kun vinsjen for å teite. Det kommer av seg selv ned i lazybag'en. Har du runde sleider bør de byttes til halvsylindriske for å minske friksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 (redigert) Hvor mange trenger på min 32 " ?? Du trenger en på rekka forut, og en på hver rekkestøtte frem til avlaster/knip. Bruker du Selden sine plastblokker, bør den bakerste byttes ut med en i stål. Redigert 2.Juni.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 Dette produktet fra Holt gjør susen. Jeg bruker det på alt som rører seg eller går rundt på riggen. Jeg hiver storseilet helt opp for hånd og bruker kun vinsjen for å teite. Det kommer av seg selv ned i lazybag'en. Har du runde sleider bør de byttes til halvsylindriske for å minske friksjonen. Hvem er det som fører dette i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 Du får det vanligvis hos seilmakere. Jeg handler hos Espen Aker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.